Vapaaehtoisten koulutukset

AHAA! AIVOTREENIÄ YHDESSÄ -koulutus

Aivotreenit -hanke järjestää koulutusta vapaaehtoistyöntekijöille Ahaa! aivotreeniä yhdessä ryhmien ohjaamiseen.

• Ahaa! Aivotreeniohjaajakoulutus antaa valmiudet ja materiaalin tavoitteelliseen aivotreeniryhmän ohjaamiseen. Ryhmissä tarkoituksena aktivoida aivoja ohjattujen kynä-paperitehtävien ja keskustelujen avulla.
  • Koulutukseen valitut sitoutuvat vähintään yhden 10 kerran ryhmäkokonaisuuden ohjaamiseen vapaaehtoistyönään
  • Ilmainen, sisältää kahvit ja koulutusmateriaalin.
  • Kesto 4 päivää
  • Ilmoittauduthan koulutukseen vain jos pystyt osallistumaan kaikkiin koulutuspäiviin
  • Kouluttajina Aivotreenit -hankkeen työntekijät
  • KATSO TULEVAT KOULUTUKSET www.ahaa-aivotreenit.fi/koulutukset

YHDESSÄ KOHTI AIVOTERVEYTTÄ -koulutus

Hanke kouluttaa Muistiliiton mallin mukaisesti AIVOTERVEYSLÄHETTILÄITÄ toimimaan alueella aivoterveyden edistäjinä. Koulutuksen jälkeen vapaaehtoinen voi toimia Muistiyhdistyksen kautta aivoterveysryhmän ohjaajana tai pitää aivoterveysluentoja. Koulutus on yksipäiväinen ja on vapaaehtoistyöntekijälle ilmainen.

Katso lisätiedot; www.ahaa-aivotreenit.fi/koulutukset

AMMATTILAISTEN KOULUTUKSET

KOGNITIIVISEN HARJOITTELUN KOULUTUS

Hanke järjestää myös Ahaa!-materiaaliin pohjautuvaa kognitiivisen harjoittelun koulutusta AMMATTILAISILLE

Lisätiedot ja ilmoittautuminen; ahaa-aivotreenit.fi/koulutukset

• Kognitiivisen harjoittelun koulutus antaa valmiuksia kognitiiviseen kuntoutukseen ja kognitiivisten taitojen harjoitteluryhmien ohjaamiseen sekä käyttöoikeuden Ahaa! -materiaaliin.
  • Koulutuksessa käsitellään kognitiivisen harjoittelun perusteet ja teoreettinen tausta sekä ohjatun oppimiskokemuksen kriteerit. Lisäksi käydään läpi Ahaa! aivotreeniohjelman rakenne ja tehtävämateriaalit (tehtävät samat kuin vapaaehtoisten koulutuksessa).
  • Kesto 4 päivää
  • Koulutukseen ilmoittautuminen on sitova, ilmoittautuessasi sitoudut maksamaan koko koulutusmaksun. (Koulutuspaikkoja voidaan varata erillisen sopimuksen mukaisesti lyhyeksi ajaksi).
  • Koulutuksen minimiosallistujamäärä on 15.
  • Kouluttajana Päivi Nilivaara, Innoline Oy.
  • Järjestäjänä Aivotreenit -hanke.

LISÄTIEDOT:

Elisa Ahonen, projektivastaava, p. 050 569 6311, elisa.ahonen(a)ph-muistiyhdistys.fi
Elina Taipale, projektityöntekijä, p. 050 407 2254, elina.taipale(a)ph-muistiyhdistys.fi