Vapaaehtoisten koulutukset

AHAA! AIVOTREENIÄ YHDESSÄ -koulutus

Aivotreenit -hanke järjesti koulutusta vapaaehtoistyöntekijöille Ahaa! aivotreeniä yhdessä ryhmien ohjaamiseen.

• Ahaa! Aivotreeniohjaajakoulutus antaa valmiudet ja materiaalin tavoitteelliseen aivotreeniryhmän ohjaamiseen. Ryhmissä tarkoituksena aktivoida aivoja ohjattujen kynä-paperitehtävien ja keskustelujen avulla.
  • Koulutukseen valitut sitoutuvat vähintään yhden 10 kerran ryhmäkokonaisuuden ohjaamiseen vapaaehtoistyönään
  • Ilmainen, sisältää kahvit ja koulutusmateriaalin.
  • Kesto 4 päivää
  • Ilmoittauduthan koulutukseen vain jos pystyt osallistumaan kaikkiin koulutuspäiviin
  • Kouluttajina Aivotreenit -hankkeen työntekijät
  • www.ahaa-aivotreenit.fi/koulutukset

YHDESSÄ KOHTI AIVOTERVEYTTÄ -koulutus

Hanke koulutti Muistiliiton mallin mukaisesti AIVOTERVEYSLÄHETTILÄITÄ toimimaan alueella aivoterveyden edistäjinä. Koulutuksen jälkeen vapaaehtoinen on voinut toimia Muistiyhdistyksen kautta aivoterveysryhmän ohjaajana tai pitää aivoterveysluentoja. Koulutus oli yksipäiväinen ja vapaaehtoistyöntekijälle ilmainen.

www.ahaa-aivotreenit.fi/koulutukset

AMMATTILAISTEN KOULUTUKSET

KOGNITIIVISEN HARJOITTELUN KOULUTUS

Hanke järjesti myös Ahaa!-materiaaliin pohjautuvaa kognitiivisen harjoittelun koulutusta AMMATTILAISILLE

ahaa-aivotreenit.fi/koulutukset

• Kognitiivisen harjoittelun koulutus antaa valmiuksia kognitiiviseen kuntoutukseen ja kognitiivisten taitojen harjoitteluryhmien ohjaamiseen sekä käyttöoikeuden Ahaa! -materiaaliin.
  • Koulutuksessa käsitellään kognitiivisen harjoittelun perusteet ja teoreettinen tausta sekä ohjatun oppimiskokemuksen kriteerit. Lisäksi käydään läpi Ahaa! aivotreeniohjelman rakenne ja tehtävämateriaalit (tehtävät samat kuin vapaaehtoisten koulutuksessa).
  • Kesto 4 päivää
  • Koulutukseen ilmoittautuminen on sitova, ilmoittautuessasi sitoudut maksamaan koko koulutusmaksun. (Koulutuspaikkoja voidaan varata erillisen sopimuksen mukaisesti lyhyeksi ajaksi).
  • Koulutuksen minimiosallistujamäärä on 15.
  • Kouluttajana Päivi Nilivaara, Innoline Oy.
  • Järjestäjänä Aivotreenit -hanke.