PÄIJÄT-HÄMEEN MUISTILUOTSI

VAPAAEHTOISTOIMINTA

Onko sinulla aikaa? Kaipaatko kivaa tekemistä? Haluaisitko olla hyödyksi? Oletko saanut osaksesi tukea ja apua, jota nyt haluat jakaa? Kaipaatko arvojasi vastaavaa toimintaa? Yhdistyksessämme pyritään ylläpitämään erilaisia vapaaehtoistoiminnan muotoja järjestötoiminnan tukena. Vapaaehtoisia on tällä hetkellä noin 50, mutta uusia vapaaehtoisia kaivataan lisää. Lähde mukaan toimintaan! Järjestämme kaksi vapaaehtoistoiminnan peruskurssia vuodessa. Tällä sivulla kohdassa KOULUTUS on lisätietoja seuraavasta kurssistamme.

Yksi vapaaehtoistoimintamme muoto on Muistikertut. Muistikertut tapaavat kädentaitojen parissa kerran kuukaudessa yhdistyksen toimistolla kahvin, yhdessäolon, tekemisen ja auttamisen merkeissä. Syksyn 2019 tapaamispäivät ovat: ke 28.8., ke 25.9., ke 30.10. ja ke 27.11 klo 13.00 – 15.00. Syyskauden tapaamisajat ilmoitetaan viikolla 25. Lisätietoja ryhmästä: Virpi Veijanen, p. 044 741 0038 tai virpi.veijanen(a)ph-muistiyhdistys.fi

Muistikerttujen käsitöitä on myynnissä toimistollamme ympäri vuoden (Hämeenkatu 5 A 4, 2 krs., 15110 Lahti). Myynnissä on esimerkiksi villasukkia, hiuskoristeita, poppanaliinoja ja tiskirättejä. Tule katsomaan ja tekemään löytöjä vaikka lahjaksi. Ostamalla tuotteita tuet muistin ja aivoterveyden hyväksi tehtävää työtä. Toimistomme on avoinna maanantaisin klo 9.00 – 13.00, jolloin voit tulla vapaasti ostoksille. Tervetuloa!

Muita vapaaehtoistoiminnan muotojamme ovat esimerkiksi leipominen, ryhmien vetäminen tai niissä avustaminen ja erilaiset avustustehtävät. Myös ystävätoimintaan ja Ainon Tupaan eli ikäihmisten kohtaamispaikan päivystysvuoroihin kaivataan vapaaehtoisia. Jos sinulla on jokin erityistaito, esimerkiksi soitat jotakin instrumenttia tai lausut runoja, on mahdollista, että voisit esiintyä tilaisuuksissamme. Tai jos tykkäät pelata lautapelejä, voisit vetää esimerkiksi pelikerhoa. Tai mikä vain toiminta, mikä vain tuntuu omalta. Kaikki ideat otetaan ilolla vastaan.

KOULUTUS

Järjestämme kaksi vapaaehtoistoiminnan peruskurssia vuodessa: keväällä ja toisen syksyllä. Kurssit järjestetään yhteistyössä Lahden Lähimmäispalvelu ry:n kanssa. Kevään 2019 kurssi järjestettiin helmikuussa. Seuraava kurssi järjestetään lokakuussa 2019. Kurssipäivät ovat ti 15.10., ke 16.10. ja 17.10. klo 15-18. Aloitus Ystäväpirtillä (Hirsimetsäntie 64, Lahti). Maksuttomasta kurssista saa myös todistuksen. Lisätietoja ja ilmoittautumiset 8.10. mennessä: Petra Behm, p. 044 727 3010 tai petra.behm(a)ph-muistiyhdistys.fi

Jos olet kiinnostunut vapaaehtoistoiminnasta tai koulutuksesta, ota rohkeasti yhteyttä niin katsotaan löytäisimmekö sinulle sopivan vapaaehtoistoiminnan muodon yhdistyksessämme: Petra Behm, p. 044 727 3010.

VAPAAEHTOISTOIMINTAA VERKOSTOSSA

Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry / Päijät-Hämeen Muistiluotsi kuuluu Päijät-Hämeen Vapaaehtoistoiminnan verkostoon, joka järjestää mm. yhteisiä tapahtumia ja tuo vapaaehtoistoimintaa tutuksi kuntalaisille. Päijät-Hämeen Vapaaehtoistoiminnan verkoston sivuille pääset täältä

Lahden alueen yleisesti avoimista vapaaehtoistoiminnan tehtävistä löydät lisätietoa alla olevasta linkistä.

Avoimet paikat