PÄIJÄT-HÄMEEN MUISTILUOTSI

RYHMÄTOIMINTA

Päijät-Hämeen Muistiluotsi tarjoaa vertaisryhmiä niin sairastuneille kuin heidän omaisilleenkin, sekä ennaltaehkäiseviä ja toiminnallisia ryhmiä. Ryhmien tapaamiset ovat kevätkaudella pääsääntöisesti tammi-toukokuussa sekä syyskaudella syys-joulukuussa.

VERTAISTOIMINTA

SAIRASTUNEIDEN RYHMÄT

• Päiväryhmä Lahdessa yli 65 -vuotiaana muistisairauteen sairastuneille (1 x kk)
  • Iltapäiväryhmä Lahdessa muistisairauteen sairastuneille (1 x kk)
  • Työikäisperheiden tapaamiset sairastuneelle ja läheiselle Lahdessa (1 x kk)
  • Keskusteluryhmät 2 kpl Lahdessa, ryhmiä ohjaa vertaisohjaaja (1 x vko)
  • Keskusteluryhmä Heinolassa, jota ohjaa vertaisohjaaja (1 x kk)

Jos olet kiinnostunut sairastuneiden vertaisryhmästä, ota yhteyttä Nina Reimariin, p. 044 504 3030

LÄHEISTEN RYHMÄT

• Iltapäiväryhmät, 2 kpl, Lahdessa omaisille (samanaikaisesti oma ryhmä sairastuneille, 1 x kk)
  • Päiväryhmä Lahdessa omaisille, joiden puoliso sairastaa muistisairautta (samanaikaisesti oma ryhmä sairastuneille, 1 x kk)
  • Päiväryhmä Lahdessa omaisille, joiden lapsi sairastaa muistisairautta (1 x kk)
  • Päiväryhmä Lahdessa omaisille, joiden sairastunut läheinen on siirtynyt kodin ulkopuoliseen hoitoon (1 x kk)
  • Iltaryhmä Lahdessa työikäisille omaisille, joiden puoliso sairastaa muistisairautta (1 x kk)
  • Iltaryhmä Lahdessa omaisille, joiden läheinen sairastaa muistisairautta (samanaikaisesti oma ryhmä sairastuneille, 1 x kk)
  • Työikäisperheiden tapaamiset sairastuneelle ja läheiselle Lahdessa (1 x kk)
  • Alueelliset ryhmät kokoontuvat lisäksi Hollolassa, Heinolassa, Orimattilassa, Nastolassa sekä Sysmässä.

Läheisten ryhmissä voi aloittaa aina kauden alkupuolella. Jos olet kiinnostunut läheisten vertaisryhmistä, ota yhteyttä Sari Sutelaan, p. 044 304 3001.

AVOIMET, ENNALTAEHKÄISEVÄT JA TOIMINNALLISET RYHMÄT JA TAPAHTUMAT

AINON TUPA – KOHTAAMISPAIKKA
Ainon Tuvassa on mahdollista tavata ihmisiä ja nauttia kahvit. Ei ennakkoilmoittautumista. Tuvan toiminnasta huolehtivat Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry:n ja Lahden Diakonialaitoksen vapaaehtoiset. Paikkana Dilakortteli, Ahvenistonkatu 2, käynti sisäiphan kautta. Katso tapaamisajat tapahtumat -sivulta.

SKIP-BO KORTTIKERHO
Avoin korttikerho kokoontuu yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 4, Lahti) Skip-Bo korttipelin ja kahvikupposen ääressä. Ei ennakkoilmoittautumista. Katso tapaamisajat tapahtumat -sivulta.

AVOIMET AIVOTREENIT
Kaikille muistisairauksien ennaltaehkäisystä kiinnostuneille aivojen treenausta erilaisten tehtävien parissa. Ohjaajina toimivat yhdistyksen vapaaehtoiset. Treenit järjestetään yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 4, 2. krs., Lahti). Ei ennakkoilmoittautumista. Katso tapaamisajat tapahtumat -sivulta.

BOCCIA -PELIKERHO
Avoin Boccia -pelikerho, jota vetää vapaaehtoinen. Kerho kokoontuu yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 4, Lahti). Kerho jatkaa syksyllä 2019. Aikataulu tarkentuu elokuussa.

Välitän muistista -ryhmä Hollolassa ja Wanhan Herran Muistikerho Lahdessa ovat toistaiseksi tauolla.

Lisätietoja avoimista ryhmistä: Petra Behm, p. 044 727 3010

TYÖNTEKIJÄT