PÄIJÄT-HÄMEEN MUISTILUOTSI

RYHMÄTOIMINTA

Päijät-Hämeen Muistiluotsi tarjoaa vertaisryhmiä niin sairastuneille kuin heidän omaisilleenkin, sekä ennaltaehkäiseviä ja toiminnallisia ryhmiä. Ryhmien tapaamiset ovat kevätkaudella pääsääntöisesti tammi-toukokuussa sekä syyskaudella syys-joulukuussa.

VERTAISTOIMINTA

SAIRASTUNEIDEN RYHMÄT:

• Päiväryhmät yli 65 -vuotiaana muistisairauteen sairastuneille, kaksi ryhmää (2 x kk)
  • Ryhmä muistisairauteen sairastuneille(samanaikaisesti oma ryhmä omaisille) (1 x kk)
  • Keskusteluryhmät, kaksi ryhmää, joita vetää vertaisohjaaja (4 x kk)

LÄHEISTEN RYHMÄT:

• Ryhmä omaisille (samanaikaisesti oma ryhmä sairastuneille) (1 x kk)
  • Päiväryhmä omaisille, joiden puoliso sairastaa muistisairautta (samanaikaisesti oma ryhmä sairastuneille) (1 x kk)
  • Ryhmä omaisille, joiden muistisairauteen sairastunut läheinen on siirtynyt kodin ulkopuoliseen hoitoon (1 x kk)
  • Iltaryhmä omaisille, joiden läheinen sairastaa muistisairautta (1 x kk)

Lisäksi alueellisia läheisten ryhmiä on Hollolassa, Heinolassa, Orimattilassa, Nastolassa sekä Sysmässä. Mikäli olet kiinnostunut osallistumaan vertaisryhmätoimintaan, ilmoittaudu rohkeasti mukaan!

ENNALTAEHKÄISEVÄT JA TOIMINNALLISET RYHMÄT

SKIP-BO KORTTIKERHO
Avoin korttikerho kokoontuu yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 4, Lahti) Skip-Bo korttipelin ja kahvikupposen ääressä. Ei ennakkoilmoittautumista. Katso tapaamisajat tapahtumat -sivulta.

AVOIMET AIVOTREENIT
Kaikille muistisairauksien ennaltaehkäisystä kiinnostuneille aivojen treenausta erilaisten tehtävien parissa. Treenit järjestetään yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 4, 2. krs., Lahti). Ei ennakkoilmoittautumista. Katso tapaamisajat tapahtumat -sivulta.

VÄLITÄN MUISTISTA -RYHMÄ
Ikäihmisten muisteluryhmään ovat tervetulleita kaikki kiinnostuneet. Ryhmässä vietetään aikaa muistellen ja keskustellen. Ohjaajana toimii yhdistyksen vapaaehtoinen. Ryhmän kokoontumispaikka: Kaiken kansan kammari, Rakentajantie 8, Hollola. Ei ennakkoilmoittautumista. Katso tapaamisajat tapahtumat -sivulta.

WANHAN HERRAN MUISTIKERHO
Ikäihmisille suunnattu muistikerho kokoontuu mukavan yhdessä olemisen ja tekemisen merkeissä yhdistyksen vapaaehtoisen ohjaamana. Paikkana on Hyvinvointikeskus Wanha Herra (Laaksokatu 17, 2 krs., 15140 Lahti). Ei ennakkoilmoittautumista. Katso tapaamisajat tapahtumat -sivulta.

KARIN PELIKERHO
Avoin Boccia -pelikerho, jota vetää vapaaehtoinen. Kerho kokoontuu yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 4, Lahti) syksyn 2018 aikana vielä seuraavasti: ke 31.10., 21.11. klo 10.30-12.00. Ei ennakkoilmoittautumista.

Jos olet kiinnostunut ryhmistä, ota rohkeasti yhteyttä niin kerromme mielellämme lisää.

TYÖNTEKIJÄT

VASTAAVA MUISTILUOTSIOHJAAJA / TOIMINNANJOHTAJA