PÄIJÄT-HÄMEEN MUISTIYHDISTYKSEN TAPAHTUMAT

AJANKOHTAISTA JUURI NYT

• Alueen Muistikahvilat seitsemällä paikkakunnalla kuukausittain: tarjolla kahvia sekä tietoa ja materiaalia sekä henkilökohtaista ohjausta ja neuvontaa muistiasioihin liittyen. Lue lisää aikatauluista ja paikkakunnista: Tapahtumat
  • Ainon Tupa - ikäihmisten kohtaamispaikka tiistaisin klo 10-12 osoitteessa Sibeliuksenkatu 6 A, katutaso, Lahti. Avoinna. 28.9.-14.12. Tilan toiminnasta huolehtivat Päijät-Hämeen Muistiluotsin ja Dilan sote-työpaja Stoorin nuoret.
  • Avoimet aivotreenit - aivoterveyden ylläpitämisestä kiinnostuneille Lahden Palvelutorilla (Kauppakeskus Trio, 2 krs.) 21.9. alkaen. Ilmoittaudu mukaan. Lue lisää Tapahtumat
  • Yhdistyksen syyskokous järjestetään torstaina 21.10. klo 18.00. Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat. Kokous on tarkoitettu yhdistyksen jäsenille ja se pidetään yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 5, Lahti).
  • Toimistoaikamme on maanantaisin klo 9-13, puh. (03) 735 1681 tai kasvotusten toimistolla (Hämeenkatu 5 A 5, 3 krs., Lahti), maskisuositus. Tervetuloa.
  • Päättyneen Ahaa-aivotreenit -hankkeen ahaa-aivotreenit.fi -sivusto ei ole käytössä 15.9.2020 jälkeen. Materiaaliasioissa ota yhteys: petra.behm(a)ph-muistiyhdistys.fi
  • Liity jäseneksi, jäsenmaksu 25 €/vuosi (HUOM. loka-marraskuussa 2021 liittyvät eivät maksa loppuvuoden jäsenyydestä: vuoden 2022 jäsenmaksu lähetetään joulukuun loppupuolella): kysy liittymislomaketta toimistolta p. (03) 735 1681 tai täytä
    Sähköinen jäsenhakemus

Jäsenyydestä

TAPAHTUMAT

SYYSKAUDEN TAPAHTUMAT 2021

Suositukset ja rajoitukset ovat voimassa tämänhetkisen arvion mukaan 31.10. asti.

Koko Päijät-Hämeen alueella yleisötilaisuudet ja yleiset kokoukset velvoitetaan järjestämään siten, että osallistujilla on tosiasiallinen mahdollisuus noudattaa opetus- ja kulttuuriministeriön ja THL:n antamaa ohjetta. Mahdollisuus välttää lähikontaktit sisätiloissa on varmistettava. Lähikontakti tarkoittaa fyysistä kontaktia.

*********

Tällä sivulla esitellään kaikille avoimia tilaisuuksia.

Muistikahvilat

Kaikille muisti- ja aivoterveysasioista kiinnostuneille avoin kohtaamispaikka. Päijät Hämeessä seitsemällä paikkakunnalla on tarjolla kahvia sekä tietoa ja materiaalia sekä henkilökohtaista ohjausta ja neuvontaa muistiasioihin liittyen. Päijät Hämeen Muistiluotsin muistiasiantuntijat / vapaaehtoiset ovat paikalla ja neuvovat mm. päivän teemamateriaalin käytössä. Huom. ei muistitestausta.

Maksuttomat Muistikahvilat järjestetään kerran kuussa. Syksyn teemat ovat: mielen hyvinvointi (syyskuu), aivojen treenaus (lokakuu), ravitsemus (marraskuu) ja liikunta (joulukuu).

Asikkala palvelukeskus Oltermanni

Terveystie 1 C, 17200 Vääksy
tiistai 16.11. / 14.12. klo 10.00 – 11.00

Heinolan kirjaston Kotiseutuhuone

Kauppakatu 12, 18100 Heinola
maanantai 8.11. / 13.12. klo 13.00 – 14.00

Hollolan pääkirjaston kirjastokahvila

Nuottikuja 2, 15870 Hollola
maanantai  8.11. / 13.12. klo 10.00 – 11.00

Iitin kirjasto

Kausansaarentie 3, 47400 Iitti
tiistai  9.11. / 7.12. klo 13.00 – 14.00

Lahden Muistikahvila

Palvelutori / Lava, Kauppakeskus Trio, 2. krs. Aleksanterinkatu 18, Lahti
keskiviikko 3.11. / 1.12. klo 10.00 – 12.00 (HUOM. mahdolliset kokoontumisrajoitukset voivat vaikuttaa siihen voidaanko Muistikahvila järjestää, seuraa tiedotustamme)

Lahden Muistikahvilassa on lisäksi mahdollisuus esimerkiksi pelata Skip-Bo-korttipeliä, tehdä käsitöitä ja seurustella muiden asiakkaiden ja henkilökunnan kanssa. Tilaisuuteen voi saapua milloin vain kahvila aikana, aikataulutettua ohjelmaa ei ole.

Orimattilan kirjasto

Lahdentie 65, 16300 Orimattila
tiistai 9.11. / 7.12. klo 16.00 – 17.00

Padasjoen kirjasto

Vaahteratie 4, 17500 Padasjoki
tiistai 16.11. / 14.12. klo 13.00 – 14.00

Lisätietoja: Petra Behm, p. 044 727 3010

Avoimet aivotreenit

Päijät-Hämeen Muistiluotsin vapaaehtoisten vetämää aivojumppaa aivoterveyden ylläpitämisestä kiinnostuneille. Treenit järjestetään Lahden Palvelutorin Klubilla (Kauppakeskus Trio, 2 krs., Aleksanterinkatu 18, Lahti):
Tiistaina 21.9. klo 14:00 – 15:00
Tiistaina 5.10. klo 14:00 – 15:00
Tiistaina 19.10. klo 14:00 – 15:00
Torstaina 4.11. klo 14:00 – 15:00
Tiistaina 16.11. klo 14:00 – 15:00
Tiistaina 30.11. klo 14:00 – 15:00
Tiistaina 14.12. klo 14:00 – 15:00

HUOM. ennakkoilmoittautuminen: Petra Behm, p. 044 727 3010 (ma-pe klo 9:00 – 15:00, lomalla 25.-29.10.).

Yleisesti toiminnasta

Toimistoaikamme on maanantaisin klo 9-13, p. (03) 735 1681 tai toimistolla (Hämeenkatu 5 A 5, Lahti). Voit myös varata henkilökohtaisen ajan puhelimitse, videopuhelun avulla tai kasvotusten. Tervetuloa juttelemaan kanssamme esimerkiksi yhdistyksen toiminnasta tai jos jokin oma tai läheisen muistia koskeva asia huolettaa Sinua.

*****

Jos olet kiinnostunut ryhmätoiminnasta (esim. sairastuneiden tai läheisten vertaisryhmät), ota yhteyttä Nina Reimariin, p. 044 504 3030 tai Sari Sutelaan (työikäiset), p. 044 304 3001. Lue lisää Ryhmätoiminta

MUUTA TOIMINTAA

Sopeutumisvalmennus

Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry järjestää sopeutumisvalmennusta verkkokurssina Päijät-Hämeen alueella asuville muistisairaille, joilla on diagnosoitu jokin etenevä muistisairaus viimeisen kahden vuoden sisällä. Kurssi on tarkoitettu myös muistisairaan läheiselle. Kurssi järjestetään yhteistyössä PHHYKY:n kanssa ja se sisältää verkkoluentomateriaalin ja henkilökohtaisen/etätapaamisen muistityöntekijän kanssa. Sopeutumisvalmennukseen voi ilmoittautua, mikäli ei ole aiemmin osallistunut sopeutumisvalmennuskurssille. Kurssi on osallistujille maksuton. Etävalmennusta on saatavilla koko vuoden 2021 ajan.

Lisätiedot: Nina Reimari, p. 044 504 3030.

MUUTA TIEDOTETTAVAA

Tiedotamme myös esimerkiksi yhteistyökumppaneiden tapahtumista näillä sivuilla.

Vanhustenviikon tervehdys

Vanhustenviikkoa vietetään 4.-10.10.2021. Päijät-Hämeen ikääntyvien parissa toimivat yhdistykset ovat tehneet yhteisen videon Vanhustenviikon kunniaksi. Palvelusantran sivuilla julkaistu video on nähtävissä 18.10. asti, kesto on noin 40 minuttia. Taikajengin ”Musketöörit ja aivovarkaan arvoitus” kohdassa 7:10-21:20.
Palvelusantran kotisivut