PÄIJÄT-HÄMEEN MUISTIYHDISTYS RY

TAPAHTUMAT

AJANKOHTAISTA JUURI NYT

• Muistiyhdistyksen toimistolla on aloitettu syyskauteen valmistautuminen 3.8. alkaen. Ryhmätilat ovat saaneet perusteellisen siivouksen ja ne on järjestelty uudelleen väljemmiksi. Ryhmien alkamisesta tiedotamme ryhmäläisille erikseen. Ohjausta ja neuvontaa on saatavilla maanantaisin klo 9-13 ja muina aikoina ajanvarauksella, toimistolla (Hämeenkatu 5 A 5, 3 krs., Lahti) tai puhelimitse, p. (03) 735 1681.
  • Tiedotamme elokuun aikana muista toiminnoistamme (mahdolliset retket tms.), kun tiedämme poikkeusoloista ja rajoituksista enemmän. Jäsenille lähetämme tietoa kirjeitse elokuussa.
  • Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry:n sääntömääräinen kevätkokous on siirretty koronan vuoksi huhtikuulta syksyyn. Uusi ajankohta on torstai 24.9.2020 klo 18.00. Paikkana on yhdistyksen toimisto (Hämeenkatu 5 A 5, 15110 Lahti). Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat. Kokous on tarkoitettu yhdistyksen jäsenille.
  • Syyskokous järjestetään kevätkokouksen jälkeen torstaina 24.9.2020 klo 18.30 yhdistyksen toimistolla. Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat. Kokous on tarkoitettu yhdistyksen jäsenille.
  • Viimeisin Muistike -jäsenlehtemme (2/2020) on ilmestynyt kesäkuussa ja lehden sähköinen versio on luettavissa täältä. Seuraava Muistike (1/2021) ilmestyy viikolla 52. Muistiliiton Muisti -lehtiin pääset tutustumaan täältä.
  • Facebook -sivuillamme on vlogi, jossa vapaaehtoisemme, taikuri Jouko ”Jokke” Alho kertoo elämästään ja arjestaan muistisairauden kanssa. Sivuille pääset täältä. Vlogit löytyvät myös YouTubesta (kesäajan vlogit lisätään YouTubeen elokuussa), pääset kanavalle täältä
  • YouTubessa on myös toinen kanava: MuistiMörrin kahveepaussilla saat vinkkejä ja piristystä arkeesi. Teemoina ovat aivoterveys ja hyvinvointi, pääset kanavalle tästä

TARKEMMAT TIEDOT KAUDEN TAPAHTUMISTAMME  LÖYDÄT SELAAMALLA TAPAHTUMAT -SIVUA

TAPAHTUMAT

Syyskausi 2020

HUOMIO! Tapahtumien osalta emme vielä tiedä miten voimme toteuttaa niitä. Seuraamme koronatilannetta ja viranomaisten ohjeistuksia. Seuraa tiedotteluamme. Jäsenille lähetämme kirjeen syksyn toiminnoista elokuun aikana.

ELO-JOULUKUU 2020

Tiedotamme syyskauden tapahtumista, kun tiedämme miten niitä voidaan toteuttaa. Seuraa ilmoitteluamme.

Ennakkotietoa:

• Perinteistä kauden aloitusta Siikaniemen leirikeskuksessa emme toteuta elokuussa.
  • Lahden Muistikahviloita ei toteuteta lainkaan syys-joulukuussa
  • Alueelliset Muistikahvilat eivät toteutudu sellaisenaan syyskauden aikana. Tilalla järjestetään henkilökohtaista ohjausta ja neuvontaa muistiasioihin liittyen ilman ajanvarausta syys-joulukuussa. Ohjausta ja neuvontaa on tarjolla kerran kuussa Asikkalassa, Heinolassa, Hämeenkoskella, Iitissä, Kärkölässä, Orimattilassa ja Padasjoella. Päijät-Hämeen Muistiluotsin työntekijä on tavattavissa ja hänen kanssaan voi keskustella muisti- ja aivoterveysasioista, esimerkiksi siitä, milloin on aiheellista hakeutua muistitutkimuksiin. HUOMIO! Ei muistitestausta, tarjoilua eikä ohjelmaa. Lisätiedot: Petra Behm, p. 044 727 3010.

MUUTA TOIMINTAA

Sopeutumisvalmennus

Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry järjestää avomuotoista sopeutumisvalmennusta Päijät-Hämeen alueella asuville muistisairaille, joilla on diagnosoitu jokin etenevä muistisairaus viimeisen kahden vuoden sisällä. Kurssi on tarkoitettu myös muistisairaan yhdelle omaiselle. Kurssi järjestetään yhteistyössä PHHYKY:n kanssa ja se kestää yhden päivän ja lisäillan. Kurssipäivä pidetään Siikaniemen kurssikeskuksessa Hollolassa (Siikaniementie 210, 16730 Kutajärvi) ja lisäilta muistiyhdistyksen toimistolla Lahdessa.
HUOMIO! Mahdollisesti järjestämme kaksi kurssia syksyn aikana, mutta koronatilanne voi vaikuttaa toteutuksiin.

Lisätiedot Sari Sutela p. 044 304 3001