PÄIJÄT-HÄMEEN MUISTIYHDISTYKSEN TAPAHTUMAT

AJANKOHTAISTA JUURI NYT

• Syysloma 19.-25.10., jolloin toimisto on suljettu (HUOM. ei ohjausta tai neuvontaa).
  • Maakunnan haastavan koronatilanteen vuoksi sisätiloissa tapahtuva ryhmätoiminta on tauolla ainakin 31.10. asti. Osa vertaisryhmistä tapaa ulkona. Retkiä tai avointa kohtaamistoimintaa emme järjestä syyskaudella lainkaan.
  • Vapaaehtoistoiminnnan verkkokurssi (3x 2h) marras-joulukuussa. Ilmoittaudu mukaan 20.11. mennessä petra.behm(a)ph-muistiyhdistys.fi
    Tästä linkistä voit lukea lisää vapaaehtoistoiminnan koulutuksesta
  • Alueellinen muistineuvonta on käynnistynyt syykuussa seitsemällä paikkakunnalla kuukausittain. Lue tarkemmat tiedot sivulta Yhdistys - Tapahtumat.
  • Päättyneen Ahaa-aivotreenit -hankkeen kotisivut ahaa-aivotreenit.fi eivät ole käytössä 15.9.2020 alkaen. Materiaaliasioissa ota yhteys petra.behm(a)ph-muistiyhdistys.fi
  • Valtakunnallinen jäsenhankintakampanja 1.9.-31.12. Jäsenistöön tarvitaan sekä aktiivisia jäseniä että asian kannattajia, jotka haluavat tukea muistisairaiden ja läheisten hyvää elämää. Tavoitteena on myös lisätä suuren yleisön tietoisuutta muistisairauksista sekä muistiyhdistysten toiminnasta muistisairaiden ja läheisten hyvän elämän puolesta. Päijät-Hämeen Muistiyhdistyksen jäsenmaksu on 25 euroa vuodessa, ja loka-joulukuussa 2020 jäsenyys on maksuton. Vuoden 2021 jäsenmaksu laskutetaan vuodenvaihteessa.
    Tästä linkistä voit lukea yhdistyksen toiminnasta
  • Liity jäseneksi: kysy lomaketta toimistolta tai
    tästä linkistä pääset sähköiseen jäsenhakemukseen

TAPAHTUMAT

Syyskausi 2020

SYYS-JOULUKUU 2020

Emme järjestä retkiä emmekä avointa kohtaamistoimintaa syyskaudella lainkaan. Maakunnan haastavan koronatilanteen vuoksi sisätiloissa tapahtuva ryhmätoiminta on tauolla ainakin 31.10. asti. Ryhmätoimintaan osallistuville tiedotetaan aikatauluista erikseen.

Alueellinen Muistikahvilatoiminta ei toteutudu syyskaudella, mutta järjestämme tilalla henkilökohtaista ohjausta ja neuvontaa muistiasioihin liittyen ilman ajanvarausta. Päijät-Hämeen Muistiluotsin muistiasiantuntija on tavattavissa ja hänen kanssaan voi keskustella muisti- ja aivoterveysasioista, esimerkiksi siitä, milloin on aiheellista hakeutua muistitutkimuksiin. Neuvontapiteellä ei ole muistitestausta, tarjoilua eikä ohjelmaa. Paikkakunnat ja aikataulut löydät alta. Lisätietoja: Petra Behm, p. 044 727 3010.

Muistineuvontaa syyskaudella

Asikkalassa
– palvelukeskus Oltermanni, Terveystie 1 C, Vääksy
– tiistaina 15.9.; 13.10.; 10.11. ja 8.12. klo 9.30-11.00
Huomio! Tiedotimme aiemmin virheellisesti, että Asikkalan muistineuvonta tapahtuisi kirjastolla, mutta ohjausta on tarjolla Oltermannissa.

Heinolassa
– kirjasto, Kauppakatu 12, Heinola
– maanantaina 21.9.; 26.10.; 23.11. ja 14.12. klo 13.00-14.30

Hämeenkoskella
– kirjasto, Asikkalantie 2, Hämeenkoski
– torstaina 17.9.; 12.11. ja 10.12. klo 13.00-14.30
HUOMIO. koronatilanteen vuoksi kirjasto on toistaiseksi avoinna vain maanantaisin, joten neuvontaa ei ole 15.10.

Iitissä
– kirjasto, Kausansaarentie 3, Kausala
– tiistaina 22.9.; 27.10.; 24.11. ja 15.12. klo 14.00-15.30

Kärkölässä
– seurakuntakeskus, Sammalistontie 1, Järvelä
– torstaina 17.9.; 15.10.; 12.11. ja 10.12. klo 10.00-11.30

Orimattilassa
– kirjasto, Lahdentie 65, Orimattila
– tiistaina 22.9.; 27.10.; 24.11 ja 15.12. klo 10.00-11.30

Padasjoella
– kirjasto, Vaahteratie 4, Padasjoki
– tiistaina 15.9.; 13.10.; 10.11. ja 8.12. klo 13.00-14.30

Ainon Tupa ulkoilee Lahdessa keskiviikkoisin klo 10-11

Ainon Tupa – ikäihmisten kohtaamispaikkatoiminta Dilakorttelissa on tauolla syyskaudella. Järjestämme kuitenkin mahdollisuuden kohtaamiseen, kun tarjolla on ulkoilua Muistiyhdistyksen vapaaehtoisten ja Dilan Sote-paja Stoorin nuorten kanssa. Ulkoilu toteutetaan turvavälit huomioiden pareittain/pienryhmissä keskiviikkoisin.

Lähtö on Lahden vanhan linja-autoaseman aukiolta, Hollolan- ja Lahdenkadun taitekohdasta klo 10. Kesto n. 1 h (ei tarvitse kävellä eli voi myös istua ja seurustella puistonpenkillä jos lenkkeily on haastavaa). Osallistuminen vaatii ennakkoon ilmoittautumista: Soita maanantaina klo 9-15 tai viimeistään tiistaina klo 9-12 niin voimme varmistaa ulkoilijoille kaverin, Petra Behm, p. 044 727 3010. Säävaraus. HUOM. syyslomatauko viikolla 43 (ei ulkoilua ke 21.10.).

*************

Syysloma 19.-25.10.2020, jolloin toimisto on kiinni (HUOM. ei ohjausta tai neuvontaa). Sovitut ryhmät toteutetaan myös viikolla 43, ryhmäläisille tiedotettu.

MUUTA TOIMINTAA

Sopeutumisvalmennus

Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry järjestää avomuotoista sopeutumisvalmennusta Päijät-Hämeen alueella asuville muistisairaille, joilla on diagnosoitu jokin etenevä muistisairaus viimeisen kahden vuoden sisällä. Kurssi on tarkoitettu myös muistisairaan yhdelle omaiselle. HUOMIO! Syksyn 2020 kurssi järjestetään sovellettuna, verkossa sekä kasvokkain tapahtuvana, mutta tällä kertaa ei ryhmämuotoisena.
Lisätiedot Sari Sutela p. 044 304 3001