PÄIJÄT-HÄMEEN MUISTIYHDISTYKSEN TAPAHTUMAT

AJANKOHTAISTA JUURI NYT

• HUOMIO! Tietosuojasta huolimatta toiminnanjohtajamme Virpi Veijasen sähköpostista on lähtenyt 18.1.2021 huijausviesti, jonka otsikkona on Lasku ja liitteenä on Excel -tiedosto. Viesti on lähtenyt lähes 800 henkilölle. Kyseessä on ns. sähköpostitunnusten kalasteluyritys. Huijaukseksi viestin paljastaa kehno suomen kieli. Kyseessä ei ole varsinainen virus, joka olisi havaittavissa esimerkiksi haittaohjelmatarkistuksella. Jos olette saaneet viestin, älkää avatko sitä tai liitettä: poistakaa viesti ja poistakaa se myös Poistetut -kansiosta. Jos olette avanneet viestin tai klikanneet liitettä niin ottakaa yhteys mahdolliseen IT-tukeenne tarvittavien toimenpiteiden tekemiseksi. Tilanne on harmillinen, mutta IT-tukemme avulla saimme tilanteen nopeasti haltuun. Tietoomme on tullut, että huijausviestiyrityksiä on nyt liikkeellä useita, joten koetetaan pysyä valppaina.
  • Vapaaehtoistoiminnan verkkokurssi 26.1., 27.1. ja 2.2. HUOMIO! Uusi Lahti- ja Seutuneloset -lehdissä (13.1.) julkaistuissa ilmoituksissa oli virheellinen ilmoittautumisosoite kurssille. Pahoittelemme virhettä.
    Tästä linkistä pääset ilmoittautumaan kurssille
    ja
    Tästä linkistä pääset lukemaan vapaaehtoistoiminnasta ja kurssista lisää
  • Toimistoaika 11.1. alkaen maanantaisin klo 9-13, jolloin voi asioida toimistolla ilman ajavarausta. Suositusten mukaan käytämme kasvomaskeja emmekä kättele. Työskentelemme osittain etänä, joten suosittelemme varaamaan henkilökohtaisen asiointiajan, mikäli toimistoaika on haastava. Henkilökuntaan saa yhteyden arkisin klo 9-15, puh. (03) 735 1681.
  • Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymän voimassa olevat suositukset ja rajoitukset koko yhtymän alueelle kestävät tämän hetkisen arvion mukaan 25.1.2021 asti. Tästä syystä alueellista muistineuvontaa eikä sisätiloissa järjestettäviä ryhmiä järjestä tammikuussa.
  • Päättyneen Ahaa-aivotreenit -hankkeen ahaa-aivotreenit.fi -sivusto ei ole käytössä 15.9.2020 alkaen. Materiaaliasioissa ota yhteys petra.behm(a)ph-muistiyhdistys.fi
  • Liity jäseneksi: kysy lomaketta toimistolta tai
    tästä linkistä pääset sähköiseen jäsenhakemukseen

TAPAHTUMAT

Keväkausi 2021

KEVÄTKAUSI

HUOMIO. Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymän voimassa olevat suositukset ja rajoitukset koko yhtymän alueelle kestävät tämän hetkisen arvion mukaan 25.1.2021 asti. Tästä syystä alueellista muistineuvontaa eikä sisätiloissa järjestettäviä ryhmiä järjestä tammikuussa.

Maksutonta Muistineuvontaa

Päijät-Hämeen Muistiluotsin muistiasiantuntija on tavattavissa ja hänen kanssaan voi keskustella muisti- ja aivoterveysasioista, esimerkiksi siitä, milloin on aiheellista hakeutua muistitutkimuksiin tai miten muistista ja aivoterveudestä voi pitää huolta. Neuvontapiteellä ei ole muistitestausta, tarjoilua eikä ohjelmaa. Tervetuloa.

Asikkala palvelukeskus Oltermanni, Terveystie 1 C, Vääksy

HUOM. 19.1. PERUTTU alueen koronarajoitusten vuoksi

Lisätietoja: Päijät-Hämeen Muistiluotsi, Petra Behm, p. 044 727 3010

Vapaaehtoistoiminnan verkkokurssi

Haemme vapaaehtoisia muistiperheiden tueksi. Kurssin aiheita ovat mm. vapaaehtoistoiminnan periaatteet, muisti ja aivoterveys, muistisairaudet ja muistisairaan kohtaaminen sekä vapaaehtoistoiminta Päijät-Hämeen Muistiluotsissa esim. ystävätoiminta ulkoillen tai ruudun välityksellä, joista jälkimmäinen on uusi vapaaehtoistoiminnan muoto ja siihen järjestetään erillinen perehdytys.

Kurssi järjestetään Teams-verkkoympäristössä
ti 26.1., ke 27.1. ja ti 2.2. klo 15.00 – 18.00
Käytössä tulee olla sähköpostiosoite. Ilmoittaudu mukaan viimeistään 22.1.2021

Ilmoittautuneille soitetaan ilmoittautumisajan päättymisen jälkeen. Ennen kurssia lähetetään sähköpostiin ohjeet osallistumisesta. Kurssin jälkeen vapaaehtoistoiminnasta kiinnostuneet haastatellaan (1 h), jolloin on mahdollista pohtia, mikä vapaaehtoistoiminnan tehtävä voisi sopia itselle.

Lisätietoja: Päijät-Hämeen Muistiluotsi, Petra Behm, p. 044 727 3010 (arkisin klo 9-15) tai petra.behm(a)ph-muistiyhdistys.fi

MUUTA TOIMINTAA

Sopeutumisvalmennus

Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry järjestää sopeutumisvalmennusta verkkokurssina Päijät-Hämeen alueella asuville muistisairaille, joilla on diagnosoitu jokin etenevä muistisairaus viimeisen kahden vuoden sisällä. Kurssi on tarkoitettu myös muistisairaan läheiselle. Kurssi järjestetään yhteistyössä PHHYKY:n kanssa ja se sisältää verkkoluentomateriaalin ja henkilökohtaisen/etätapaamisen muistityöntekijän kanssa. Sopeutumisvalmennukseen voi ilmoittautua, mikäli ei ole aiemmin osallistunut sopeutumisvalmennuskurssille. Kurssi on osallistujille maksuton. Etävalmennusta on saatavilla koko vuoden 2021 ajan.

Lisätiedot: Nina Reimari, p. 044 504 3030.