PÄIJÄT-HÄMEEN MUISTIYHDISTYKSEN TAPAHTUMAT

AJANKOHTAISTA JUURI NYT

• 8.3. alkaen perheen ulkopuolisia lähikontakteja suositellaan välttämään. Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymän voimassa olevat suositukset ja rajoitukset koko yhtymän alueella kestävät tämän hetkisen arvion mukaan 31.5.2021 asti. Asiakkaiden suojaamiseksi emme tapaa asiakkaita kasvotusten. Toimistomme on toistaiseksi suljettu ja ohjaus ja neuvonta tapahtuu vaihtoehtoisin keinoin mm. puhelimitse. Yhteydenotot arkisin klo 9-15 p. (03) 735 1681. Ryhmät tapaavat etänä. Alueellista muistineuvontaa ei ole maalis- eikä huhtikuussa, eikä tämän hetkisen tiedon mukaan toukokuussa (Hämeenkoski, Kärkölä, Padasjoki, Orimattila, Heinola, Iitti, Asikkala).
  • Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry:n sääntömääräinen kevätkokous pidetään torstaina 27.5. klo 18. Alueellisten rajoitusten mukaisesti, lähikokoukseen on mahdollista osallistua enintään kuusi henkilöä. Jos haluat osallistua kokoukseen paikan päällä ilmoittaudu 25.5. mennessä: virpi.veijanen(a)ph-muistiyhdistys.fi ja jos haluat osallistua kokoukseen etäyhteydellä (Teams), laita linkkipyyntö em. sähköpostiosoitteeseen.
  • Piristystä kevääseen: tilaa ikäihmisille suunnattu puuhapaketti suoraan kotiin. Ilmoita osoite niin lähetämme kirjepostilla mukavaa tekemistä aivojen huoltamisen parissa. Soitot arkisin klo 9-15 klo (03) 735 1681 tai toimisto@ph-muistiyhdistys.fi
  • Muistiruutu tarjoaa osallistujille virkistävää etäohjelmaa, jonka kesto on noin 50 minuuttia. Seuraava Muistiruutu on keskiviikkona 19.5. klo 10. Osallistujat voivat nauttia virkistävästä ohjelmasta, kun ohjelma ei ole vuorovaikutteista. Toteutus on suorana Teams-alustalla eikä se vaadi sovelluksen lataamista tai ennakkoilmoittautumista, joten kirjaudu linjoille Muistiruutupäivänä klo 9.50 alkaen:
    Muistiruutu - muistiystävällistä etävirkistystä
    Alla on kahdessa (2) kuvassa ohjeet, miten pääset Muistiruutuun Teamsissa. Klikkaa ohjeita niin ne avautuvat isommaksi erillisellä välilehdellä. Lisätietoja: Petra Behm, p. 044 727 3010.   Teams-käyttöohjeet Muistiruutuun kirjautumiseksi 1/2Teams-käyttöohjeet Muistiruutuun kirjautumiseksi 2/2
  • Kuntavaalit lähestyvät. Muistiliiton ja sen jäsenyhdistysten tavoite on muistiystävällinen kunta, jossa muistisairautta sairastava ja hänen läheisensä elävät hyvää arkea.
    Hyvää elämää muistiystävällisisessä kunnassa - Kuntavaalit 2021
  • Päättyneen Ahaa-aivotreenit -hankkeen ahaa-aivotreenit.fi -sivusto ei ole käytössä 15.9.2020 jälkeen. Materiaaliasioissa ota yhteys: petra.behm(a)ph-muistiyhdistys.fi
  • Liity jäseneksi, jäsenmaksu 25 €/vuosi: kysy lomaketta toimistolta (03) 735 1681 tai tee
    Sähköinen jäsenhakemus

TAPAHTUMAT

Keväkausi 2021

KEVÄTKAUSI

HUOMIO. Suomessa on sulkutila 8.3. alkaen ja perheen ulkopuolisia lähikontakteja suositellaan välttämään. Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymän voimassa olevat suositukset ja rajoitukset koko yhtymän alueelle kestävät tämän hetkisen arvion mukaan 31.5.2021 asti. Tästä syystä alueellista muistineuvontaa ei järjestä eri paikkakunnilla em. aikaväliin ja rajoituksiin viitaten. Tarkemmat tiedot löydät alta.

Muistiruutu – muistiystävällistä etävirkistystä

Muistiruutu tarjoaa osallistujille virkistävää etäohjelmaa, jonka kesto on noin 40 minuuttia. Ohjelmaa vetävät Päijät-Hämeen Muistiluotsin työntekijät. Osallistujat voivat nauttia virkistävästä ohjelmasta, kun ohjelma ei ole vuorovaikutteista. Muistiruutu keskiviikkoisin 24.3., 7.4., 21.4., 5.5. ja 19.5. klo 10. Toteutus on suorana Teams-alustalla eikä se vaadi sovelluksen lataamista tai ennakkoilmoittautumista, joten kirjaudu linjoille Muistiruutupäivänä klo 9.50 alkaen:
Muistiruutu – muistiystävällistä etävirkistystä

Ohjeet siitä, kuinka pääsee kirjautumaan Teamsiin löydät kotisivujemme etusivulta kohdasta Ajankohtaista:
Päijät-Hämeen Muistiyhdistyksen kotisivut

Maksutonta Muistineuvontaa / kevät 2021

Päijät-Hämeen Muistiluotsin muistiasiantuntija on tavattavissa ja hänen kanssaan voi keskustella muisti- ja aivoterveysasioista, esimerkiksi siitä, milloin on aiheellista hakeutua muistitutkimuksiin tai miten muistista ja aivoterveudestä voi pitää huolta. Neuvontapiteellä ei ole muistitestausta, tarjoilua eikä ohjelmaa. Huomio! peruutuksia koronatilanteesta johtuen.

Asikkala palvelukeskus Oltermanni, Terveystie 1 C, Vääksy
PERUTTU 19.1., 16.2., 16.3., 13.4. ja 11.5. klo 9.30-11.00

Heinolan kirjasto Kauppakatu 12, Heinola
PERUTTU 18.1., 15.2., 15.3.,12.4. ja 10.5. klo 13.00-14.30

Hämeenkosken kirjasto Asikkalantie 2, Hämeenkoski
PERUTTU 21.1., 18.2., 18.3., 15.4. ja 20.5. klo 13.00 – 14.30

Iitin kirjasto Kausansaarentie 3, Kausala
PERUTTU 19.1., 9.2., 9.3., 6.4. ja 4.5. klo 15.00-16.30

Kärkölän seurakuntakeskus Sammalistontie 1, Järvelä
PERUTTU 21.1., 18.2., 18.3., 15.4. ja 20.5. klo 10.00 – 11.30

Orimattilan kirjasto Lahdentie 65, Orimattila
PERUTTU 12.1., 9.2., 9.3., 6.4. ja 4.5. klo 12.00-13.30

Padasjoen kirjasto Vaahteratie 4, Padasjoki
PERUTTU 19.1., 16.2., 16.3., 13.4. ja 11.5. klo 13.00-14.30

Lisätietoja: Päijät-Hämeen Muistiluotsi, Petra Behm, p. 044 727 3010

*****

Uusille jäsenille järjestetään virkistysilta, mikäli koronatilanne sen sallii. HUOMIO! tilaisuus siirretään kesäkuun sijaan pidettäväksi elokuussa 2021. Uusia jäseniä (2021 ja 2021 jäseneksi liittyneet) tiedotetaan henkilökohtaisesti lähempänä ajankohtaa.

MUUTA TOIMINTAA

Sopeutumisvalmennus

Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry järjestää sopeutumisvalmennusta verkkokurssina Päijät-Hämeen alueella asuville muistisairaille, joilla on diagnosoitu jokin etenevä muistisairaus viimeisen kahden vuoden sisällä. Kurssi on tarkoitettu myös muistisairaan läheiselle. Kurssi järjestetään yhteistyössä PHHYKY:n kanssa ja se sisältää verkkoluentomateriaalin ja henkilökohtaisen/etätapaamisen muistityöntekijän kanssa. Sopeutumisvalmennukseen voi ilmoittautua, mikäli ei ole aiemmin osallistunut sopeutumisvalmennuskurssille. Kurssi on osallistujille maksuton. Etävalmennusta on saatavilla koko vuoden 2021 ajan.

Lisätiedot: Nina Reimari, p. 044 504 3030.

Syyskauden tapahtumat

Tiedotamme syyskauden tapahtumista näillä sivuilla elokuussa. Jäsenet saavat syyskauden Tapahtumakalenterin postitse elokuun puolivälissä.