PÄIJÄT-HÄMEEN MUISTIYHDISTYS RY

TAPAHTUMAT

AJANKOHTAISTA JUURI NYT:

• Ikäihmisten kohtaamispaikka Ainon Tupa on avoinna maanantaisin klo 10-12 osoitteessa Kauppakatu 7, Lahti (Perhetilkku, katutaso). Syyskausi päättyy maanantaina 17.12., jonka jälkeen on joulutauko ja kevätkausi aloitetaan maanantaina 14.1. Tilan toiminnasta huolehtivat yhdistyksemme vapaaehtoiset. Ei ennakkoilmoittautumista.
  • Muistike -jäsenlehtemme (2/2018) on luettavissa täältä. Syksyn jäsenlehti on juhlajulkaisu yhdistyksen 30-vuotisen taipaleen kunniaksi. Seuraava Muistike (1/2019) ilmestyy viikolla 51.
  • Olemme päivittäneet tietosuojakäytäntömme vastaamaan tietosuoja-asetusta, joka astui voimaan 25.5.2018. Lisätietoja Tietoa yhdistyksestä sivulta -kohdassa Jäseneksi liittyminen.
TARKEMMAT TIEDOT SYKSYN TAPAHTUMISTAMME  LÖYDÄT SELAAMALLA TAPAHTUMAT -SIVUA

TAPAHTUMAT

SYYSKAUSI 2018

JOULUKUU 2018

12.12.2018 keskiviikkona Retki Vantaalle (TÄYNNÄ). Lähtö Lahdesta Marolankadun turistipysäkiltä klo 9.00 ja paluu n. klo 17.00. Kohteena Tiedekeskus Heureka, jossa myös lounas. Vierailukohteena lisäksi Tammiston Ostospuisto (supermyymälöitä mm. Power, Marimekko, Lumene, Havi, Nanso). Paluumatkalla pysähdymme Mäntsälän Juustoportilla, jossa kahvit. HINTA 40 € / hlö (sis. kuljetus, pääsylippu Heurekaan, lounas ja paluumatkan kahvit). Ilmoittautumiset (+ruoka-allergiat) ja maksu toimistolle 14.11. mennessä. HUOM! 15.11 jälkeen tulevista peruutuksista veloitetaan puolet retken hinnasta.

13.12.2018 torstaina Kärkölän Muistikahvila (Seurakuntakeskus, Sammalistontie 1, Järvelä)klo 9.00 – 10.30. Kaikille muisti- ja aivoterveysasioista kiinnostuneille avoin kohtaamispaikka. Tarjolla kahvia ja tietoja. Teemana ”Joulu”. Ei ennakkoilmoittautumista. Tervetuloa virkistymään!

13.12.2018 torstaina Hämeenkosken Muistikahvila (Seurala, Asikkalantie 1, Hämeenkoski) klo 13.30 – 15.00. Kaikille muisti- ja aivoterveysasioista kiinnostuneille avoin kohtaamispaikka. Tarjolla kahvia ja tietoja. Teemana ”Joulu”. Ei ennakkoilmoittautumista. Tervetuloa virkistymään!

17.12.2018 maanantaina Ainon Tupa (Perhetilkku, Kauppakatu 7, katutaso, Lahti) klo 10.00 – 12.00. Ikäihmisten kohtaamispaikka. Ainon Tuvassa on mahdollista tavata ihmisiä ja nauttia kahvit. Tilan toiminnasta huolehtivat vapaaehtoiset. Ei ennakkoilmoittautumista. Ainon Tupa jää tämän kerran jälkeen joulutauolle ja kevätkausi alkaa maanantaina 14.1. klo 10.00.

JOULULOMA VK 52: Toimisto suljettu 20.12.18 – 1.1.2019.

MUUTA TOIMINTAA SYYSKAUDELLA 2018

Sopeutumisvalmennus
Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry järjestää avomuotoista sopeutumisvalmennusta Päijät-Hämeen alueella asuville muistisairaille, joilla on diagnosoitu jokin etenevä muistisairaus viimeisen kahden vuoden sisällä. Kurssi on tarkoitettu myös muistisairaan yhdelle omaiselle. Kurssi järjestetään yhteistyössä PHSOTEY:n kanssa ja se kestää kolme iltapäivää. Syksyllä järjestetään kaksi kurssia, toinen kurssi on  yli 65-vuotiaana sairastuneille ja toinen alle 65-vuotiaana sairastuneille. Kurssi pidetään Hyvinvointikeskus Wanhassa Herrassa (Laaksokatu 17, 15140 Lahti). Ennakkoilmoittautuminen. Lisätietoja: Sari Sutela, p. 044 304 3001 tai sari.sutela(a)ph-muistiyhdistys.fi

AIVOTREENIT -hanke

Kouluttaa vapaaehtoistyöntekijöitä Ahaa! aivotreenien ohjaajiksi sekä Aivoterveyslähettiläiksi (Muistiliiton Yhdessä kohti aivoterveyttä koulutusmalli). Lisätietoa koulutuksista hankkeen sivuilta; www.ahaa-aivotreenit.fi | elisa.ahonen(at)ph-muistiyhdistys.fi | 050 5696311

Kevätkauden 2019 tapahtumat julkaistaan näillä sivuilla viikolla 51.