PÄIJÄT-HÄMEEN MUISTIYHDISTYKSEN TAPAHTUMAT

AJANKOHTAISTA JUURI NYT

• Henkilökunta on talvilomalla viikolla 9 (1.-5.3.), jolloin toimisto on suljettu.
  • Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymän voimassa olevat suositukset ja rajoitukset koko yhtymän alueella kestävät tämän hetkisen arvion mukaan 31.3.2021 asti. Koronatilanteen alueellisista suosituksista ja niiden vaikutuksista toimintaamme tiedotamme 8.3.
  • Aivoviikkoa vietetään 15.-21.3. teemalla Ajattele aivojasi, mieti muistiasi! Aivoviikon yleisöluento "Ajattele aivojasi - pidä huolta muististasi" 17.3. klo 17.00-18.30, yhteistyössä Wellamo-opiston kanssa. Toteutetaan etäluentona Adobe Connectin kautta, ei ennakkoilmoittautumista:
    Wellamo-opiston etäluentosivu
  • Aivoviikon Omatoimiaivoterveysrata. Aivoterveyteen liittyvät tehtävät sopivat kaikenikäisille, radan voi kiertää itselleen sopivana ajankohtana. Rata löytyy seuraavista paikoista:
    - Heinolan Rantapuisto 12.-19.3.
    - Orimattilan Veteraanipuisto 15.-22.3
    - Radiomäen leikkipuisto, Lahti 15.-22.3.
  • Ikääntyvien virtuaalinen kevättervehdys maanantaina 15.3. klo 9. Löydät linkin tilaisuuteen osoitteesta ruutuystavat.fi
    Ei ennakkoilmoittautumista, saavu linjoille hieman ennen tilaisuuden alkua.
  • Kevään kuntavaalit lähestyvät. Muistiliiton ja sen jäsenyhdistysten tavoite on muistiystävällinen kunta, jossa muistisairautta sairastava ja hänen läheisensä elävät hyvää arkea. Lue lisää:Hyvää elämää muistiystävällisisessä kunnassa - Kuntavaalit 2021
  • Päättyneen Ahaa-aivotreenit -hankkeen ahaa-aivotreenit.fi -sivusto ei ole käytössä 15.9.2020 alkaen. Materiaaliasioissa ota yhteys petra.behm(a)ph-muistiyhdistys.fi

TAPAHTUMAT

Keväkausi 2021

KEVÄTKAUSI

HUOMIO. Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymän voimassa olevat suositukset ja rajoitukset koko yhtymän alueelle kestävät tämän hetkisen arvion mukaan 28.2.2021 asti. Tästä syystä alueellista muistineuvontaa ei järjestä em. aikaväliin ja rajoituksiin viitaten. Tarkemmat tiedot löydät alta.

Maksutonta Muistineuvontaa

Päijät-Hämeen Muistiluotsin muistiasiantuntija on tavattavissa ja hänen kanssaan voi keskustella muisti- ja aivoterveysasioista, esimerkiksi siitä, milloin on aiheellista hakeutua muistitutkimuksiin tai miten muistista ja aivoterveudestä voi pitää huolta. Neuvontapiteellä ei ole muistitestausta, tarjoilua eikä ohjelmaa. Tervetuloa.

Asikkala palvelukeskus Oltermanni, Terveystie 1 C, Vääksy

Lisätietoja: Päijät-Hämeen Muistiluotsi, Petra Behm, p. 044 727 3010

MUUTA TOIMINTAA

Sopeutumisvalmennus

Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry järjestää sopeutumisvalmennusta verkkokurssina Päijät-Hämeen alueella asuville muistisairaille, joilla on diagnosoitu jokin etenevä muistisairaus viimeisen kahden vuoden sisällä. Kurssi on tarkoitettu myös muistisairaan läheiselle. Kurssi järjestetään yhteistyössä PHHYKY:n kanssa ja se sisältää verkkoluentomateriaalin ja henkilökohtaisen/etätapaamisen muistityöntekijän kanssa. Sopeutumisvalmennukseen voi ilmoittautua, mikäli ei ole aiemmin osallistunut sopeutumisvalmennuskurssille. Kurssi on osallistujille maksuton. Etävalmennusta on saatavilla koko vuoden 2021 ajan.

Lisätiedot: Nina Reimari, p. 044 504 3030.