PÄIJÄT-HÄMEEN MUISTIYHDISTYKSEN TAPAHTUMAT

AJANKOHTAISTA JUURI NYT

• Kaikille avoimet Muistikahvilat järjestetään seitsemällä paikkakunnalla. Muistikahvilat jäävät kesätauolle touko-kesäkuussa. Lue lisää aikatauluista ja paikkakunnista: Tapahtumat
  • Ainon Tupa - ikäihmisten kohtaamispaikka on avoinna tiistaisin klo 10-12 osoitteessa Sibeliuksenkatu 6 A, katutaso, Lahti (avoinna läpi kesän). Ei ennakkoilmoittautumista. Lue lisää: Ryhmätoiminta
  • Toimistoaikamme on maanantaisin klo 9-13, puh. (03) 735 1681 tai kasvotusten toimistolla (Hämeenkatu 5 A 5, 3 krs., Lahti). Voit myös sopia oman tapaamisajan, myös etämahdollisuus. Tulethan toimistolle vain terveenä.
  • v. 2018 päättyneen Ahaa-aivotreenit -hankkeen ahaa-aivotreenit.fi -sivusto ei ole enää käytössä. Materiaaliasioissa ota yhteys: petra.behm(a)ph-muistiyhdistys.fi
    HUOMIO! Tietoomme on tullut, että vieras taho on ottanut ahaa-aivoteenit.fi -domainin käyttöönsä. Nykyiset sivut eivät liity toimintaamme millään tavalla.
  • Liity jäseneksi, jäsenmaksu 25 €/vuosi: kysy liittymislomaketta toimistolta p. (03) 735 1681 tai täytä
    Sähköinen jäsenhakemus

Tietoa jäsenyydestä

TAPAHTUMAT

KEVÄTKAUSI 2022

Tällä sivulla esitellään kaikille avoimia tilaisuuksia.

Muistikahvilat

Kaikille muisti- ja aivoterveysasioista kiinnostuneille avoin kohtaamispaikka. Päijät-Hämeessä seitsemällä paikkakunnalla on tarjolla kahvia sekä tietoa ja materiaalia sekä henkilökohtaista ohjausta ja neuvontaa muistiasioihin liittyen. Päijät-Hämeen Muistiluotsin muistiasiantuntijat / vapaaehtoiset ovat paikalla ja neuvovat mm. päivän teemamateriaalin käytössä. Huom. ei muistitestausta.

Maksuttomat Muistikahvilat järjestetään noin kerran kuussa. Kevätkauden viimeisessä Muistikahvilassa toukokuussa teemana on kulttuuri ja sen vaikutus hyvinvointiin. Lahdessa vietetään 1.6. vielä kesäjuhlaa.

HUOMIO. Muistikahvilat jäävät tauolle touko-kesäkuussa, toiminta jatkuu elo-syyskuussa 2022.

Asikkala palvelukeskus Oltermanni

Terveystie 1 C, 17200 Vääksy
tiistaina 17.5. klo 10.00 – 11.00
Syyskaudella tiistaina 23.8. / 20.9. / 18.10. / 15.11. klo 10-11

Heinolan kirjaston Kotiseutuhuone

Kauppakatu 12, 18100 Heinola
maanantaina 9.5. klo 13.00 – 14.00
Syyskaudella maanantaina 22.8. / 19.9. / 17.10. / 21.11. / 12.12. klo 13-14

Hollolan pääkirjaston kirjastokahvila

Nuottikuja 2, 15870 Hollola
maanantaina 9.5. klo 10.00 – 11.00
Syyskaudella maanantaina 12.9. / 10.10. / 7.11. / 12.12. klo 12-13

Iitin kirjasto

Kausansaarentie 3, 47400 Iitti
tiistaina 10.5. klo 13.00 – 14.00
Syyskaudella tiistaina 13.9. / 11.10. / 8.11. / 13.12. klo 13-14

Lahden Palvelutori

Lava, Kauppakeskus Trio, 2. krs. Aleksanterinkatu 18, Lahti
keskiviikkona 1.6. klo 10.00 – 12.00 Kesäjuhla
– Päivässä mukana lisäksi Kirma Hoiva ja he esittelevät Toimintakyky+ -palvelua, joka on suunniteltu toimintakyvyn ja mielekkään elämän säilyttämiseen mahdollisimman pitkään. Kokeile palvelua toimintarasteilla!
Syyskaudella keskiviikkona 7.9. / 2.11. / 7.12. klo 10-12

Orimattilan kirjaston lehtilukusali

Lahdentie 65, 16300 Orimattila
tiistaina 10.5. klo 16.00 – 17.00
Syyskaudella tiistaina 13.9. / 11.10. / 8.11. / 13.12. klo 16-17

Padasjoen kirjasto

Vaahteratie 4, 17500 Padasjoki
tiistaina 17.5. klo 13.00 – 14.00
Syyskaudella tiistaina 23.8. / 20.9. / 18.10. / 15.11. klo 13-14

Syyskaudella aloittaa myös Hämeenkosken ja Kärkölän Muistikahvilat:

Hämeenkosken Seurala

Asikkalantie 1, 16800 Hämeenkoski
maanantaina 12.9. / 10.10. / 7.11. / 12.12. klo 10-11

Kärkölän kunnanvirasto kahvio

Virkatie 1, 16600 Järvelä
maanantaina 12.9. / 10.10. / 7.11. / 12.12. klo 14-15

Tervetuloa!

Lisätietoja: Petra Behm, p. 044 727 3010 (ma-pe klo 9-15)

Ainon Tupa

Ikäihmisten kohtaamispaikka tiistaisin klo 10-12 osoitteessa Sibeliuksenkatu 6 A, katutaso, Lahti (ovessa lukee Stoori).  Avoinna tiistaisin klo 10-12 (myös koko kesäajan 2022). Tilan toiminnasta huolehtivat Päijät-Hämeen Muistiluotsin vapaaehtoiset ja Dilan sote-työpaja Stoorin nuoret. Lisätietoja: Petra Behm, p. 044 727 3010 (ma-pe klo 9-15).

Avoimet aivotreenit

Päijät-Hämeen Muistiluotsin vapaaehtoisten vetämää aivojumppaa aivoterveyden ylläpitämisestä kiinnostuneille kevätkaudella 2022. Treenit järjestetään Lahden Palvelutorin Klubilla (Kauppakeskus Trio, 2 krs., Aleksanterinkatu 18, Lahti). Tilaan otetaan mahdollisten rajoitusten mukainen määrä osallistujia. Ei ennakkoilmoittautumista.

Kevätkausi: parittoman viikon tiistaina klo 14-15 10.5. asti.

Lisätietoja: Petra Behm, p. 044 727 3010 (ma-pe klo 9:00 – 15:00)

Retket

Kysy lisää retkistämme, Nina Reimari, p. 044 504 3030.
HUOMIO! Heinolan kesäteatteri 21.6., Flirttikurssi 55+: retki täynnä!

Avoimet ovet

Seuraavan kerran järjestämme Avoimet ovet keskiviikkona 5.10.2022 klo 10-12 yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 5, Lahti). Tule tutustumaan tiloihimme, jossa lisäksi toiminnan esittelyä, käistyömyymälä ja kahvitarjoilu. Päijät-Hämeen Muistiluotisin työntekijät ovat paikalla koko tilaisuuden ajan. Uudet ja vanhat tuttavuudet, tervetuloa.

Yleisesti toiminnasta

Toimistoaikamme on maanantaisin klo 9-13, p. (03) 735 1681 tai toimistolla (Hämeenkatu 5 A 5, Lahti). Voit myös varata henkilökohtaisen ajan puhelimitse, videopuhelun avulla tai kasvotusten. Tervetuloa juttelemaan kanssamme esimerkiksi yhdistyksen toiminnasta tai jos jokin oma tai läheisen muistia koskeva asia huolettaa Sinua.

*****

Jos olet kiinnostunut ryhmätoiminnasta (esim. sairastuneiden tai läheisten vertaisryhmät), ota yhteyttä Nina Reimariin, p. 044 504 3030 tai Elisa Ahoseen, p. 044 304 3001. Lue lisää Ryhmätoiminta

MUUTA TOIMINTAA

Sopeutumisvalmennus

Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry järjestää sopeutumisvalmennusta Päijät-Hämeen alueella asuville muistisairaille, joilla on diagnosoitu jokin etenevä muistisairaus viimeisen kahden vuoden sisällä. Kurssi on tarkoitettu myös muistisairaan läheiselle.

Kevätkausi 2022
Toteutus sisältää yhteisen valmennuspäivän Hollolassa sekä yhteisen tapaamisen toimistolla valmennusryhmän kanssa. Sopeutumisvalmennukseen voi ilmoittautua, mikäli ei ole aiemmin osallistunut sopeutumisvalmennuskurssille. Kurssi on osallistujille maksuton. Sopeutumisvalmennuskurssit keväällä:
– yli 68-vuotialle 8.4. (koko päivä) ja 28.4. (ilta), ilmoittautuminen on päättynyt 25.3.
– alle 68-vuotiaille 3.6. (koko päivä) ja 16.6. (ilta), ilmoittautuminen päättyy 20.5.

Lisätietoja: Nina Reimari, p. 044 504 3030.

MUUTA TIEDOTETTAVAA

– ei muuta tiedotettavaa tällä hetkellä