PÄIJÄT-HÄMEEN MUISTIYHDISTYS RY

TAPAHTUMAT

AJANKOHTAISTA JUURI NYT

• Toimistoaika muuttui 1.1.2019 alkaen ja perjantain toimistoaika jäi pois. Uusi toimistoaika on maanantaisin klo 9.00 - 13.00 (pois lukien pyhä- ja loma-ajat).
  • Viimeisin Muistike -jäsenlehtemme (1/2019) on luettavissa täältä. Seuraava Muistike (2/2019) ilmestyy viikolla 25.
  • Paikka Auki II - toimistotyöntekijänämme on aloittanut 1.4.2019 Sirpa Siivonen. Sirpa työskentelee toimistotehtävissä maanantaista torstaihin.
  • Vapaaehtoiskoordinaattorimme Petra Behm on opintovapaalla 1.3-30.4.2019 välisen ajan, Petra palaa työn ääreen 6.5.2019.
TARKEMMAT TIEDOT KEVÄÄN TAPAHTUMISTAMME  LÖYDÄT SELAAMALLA TAPAHTUMAT -SIVUA

TAPAHTUMAT

Kevätkausi 2019

HUHTIKUU 2019

15.4.2019 maanantaina Ainon Tupa (Perhetilkku, Kauppakatu 7, katutaso, Lahti) klo 10.00 – 12.00. Ikäihmisten kohtaamispaikka. Ainon Tuvassa on mahdollista tavata ihmisiä ja nauttia kahvit. Tilan toiminnasta huolehtivat Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry:n vapaaehtoiset. Ei ennakkoilmoittautumista.

15.4.2019 maanantaina Skip-Bo korttikerho klo 12.00 – 14.00. Avoin korttikerho kokoontuu yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 4, 2. krs., 15110 Lahti) Skip-Bo korttipelin ja kahvikupposen ääressä. Ei ennakkoilmoittautumista.

15.4.2019 maanantaina Avoimet Aivotreenit klo 14.30 – 15.30. Kaikille muistisairauksien ennaltaehkäisystä kiinnostuneille aivojen treenausta erilaisten tehtävien parissa. Ohjaajina toimivat yhdistyksen vapaaehtoiset. Treenit järjestetään yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 4, 2 krs., 15110 Lahti). Ei ennakkoilmoittautumista.

29.4.2019 maanantaina Ainon Tupa (Perhetilkku, Kauppakatu 7, katutaso, Lahti) klo 10.00 – 12.00. Ikäihmisten kohtaamispaikka. Ainon Tuvassa on mahdollista tavata ihmisiä ja nauttia kahvit. Tilan toiminnasta huolehtivat Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry:n vapaaehtoiset. Ei ennakkoilmoittautumista.

29.4.2019 maanantaina Skip-Bo korttikerho klo 12.00 – 14.00. Avoin korttikerho kokoontuu yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 4, 2. krs., 15110 Lahti) Skip-Bo korttipelin ja kahvikupposen ääressä. Ei ennakkoilmoittautumista.

29.4.2019 maanantaina Avoimet Aivotreenit klo 14.30 – 15.30. Kaikille muistisairauksien ennaltaehkäisystä kiinnostuneille aivojen treenausta erilaisten tehtävien parissa. Ohjaajina toimivat yhdistyksen vapaaehtoiset. Treenit järjestetään yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 4, 2 krs., 15110 Lahti). Ei ennakkoilmoittautumista.

TOUKOKUU 2019

6.5.2019 maanantaina Ainon Tupa (Perhetilkku, Kauppakatu 7, katutaso, Lahti) klo 10.00 – 12.00. Ikäihmisten kohtaamispaikka. Ainon Tuvassa on mahdollista tavata ihmisiä ja nauttia kahvit. Tilan toiminnasta huolehtivat Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry:n vapaaehtoiset. Ei ennakkoilmoittautumista.

6.5.2019 maanantaina Wanhan Herran Muistikerho (Laaksokatu 17, 2 krs., Lahti) klo 12.00 – 13.00. Ikäihmisille suunnattu muistikerho kokoontuu mukavan yhdessä olemisen ja tekemisen merkeissä yhdistyksen vapaaehtoisen ohjaamana. Ei ennakkoilmoittautumista.

7.5.2019 tiistaina Orimattilan Muistikahvila (Orimattilan kirjasto, Lahdentie 65) klo 9.30 – 11.00. Kaikille muistin asioista kiinnostuneille. Tarjolla tietoa ja kahvia. Ei ennakkoilmoittautumista.

7.5.2019 tiistaina Iitin Muistikahvila (Iitin kirjaston kabinettitila, Kausansaarentie 3, Kausala) klo 13.30 – 15.00. Kaikille muistin asioista kiinnostuneille. Tarjolla tietoa ja kahvia. Ei ennakkoilmoittautumista.

8.5.2019 keskiviikkona Lahden Muistikahvila (Lahden mieskuoron juhlasali, Hämeenkatu 21 D) klo 12.30 – 14.00. Kaikille muistin asioista kiinnostuneille. Tarjolla tietoa ja kahvia. Ei ennakkoilmoittautumista.

9.5.2019 torstaina Kärkölän Muistikahvila (Seurakuntakeskus, Sammalistontie 1, Järvelä) klo 09.00 – 10.30. Kaikille muistin asioista kiinnostuneille. Tarjolla tietoa ja kahvia. Ei ennakkoilmoittautumista.

9.5.2019 torstaina Hämeenkosken Muistikahvila (Seurala, Asikkalantie 1) klo 13.00 – 14.30. Kaikille muistin asioista kiinnostuneille. Tarjolla tietoa ja kahvia. Ei ennakkoilmoittautumista.

13.5.2019 maanantaina Ainon Tupa (Perhetilkku, Kauppakatu 7, katutaso, Lahti) klo 10.00 – 12.00. Ikäihmisten kohtaamispaikka. Ainon Tuvassa on mahdollista tavata ihmisiä ja nauttia kahvit. Tilan toiminnasta huolehtivat Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry:n vapaaehtoiset. Ei ennakkoilmoittautumista.

13.5.2019 maanantaina Skip-Bo korttikerho klo 12.00 – 14.00. Avoin korttikerho kokoontuu yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 4, 2. krs., 15110 Lahti) Skip-Bo korttipelin ja kahvikupposen ääressä. Ei ennakkoilmoittautumista.

13.5.2019 maanantaina Avoimet Aivotreenit klo 14.30 – 15.30. Kaikille muistisairauksien ennaltaehkäisystä kiinnostuneille aivojen treenausta erilaisten tehtävien parissa. Ohjaajina toimivat yhdistyksen vapaaehtoiset. Treenit järjestetään yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 4, 2 krs., 15110 Lahti). Ei ennakkoilmoittautumista.

13.5.2019 maanantaina Heinolan Muistikahvila (Asukastupa, Koulukatu 18) klo 13.00 – 14.30. Kaikille muistin asioista kiinnostuneille. Tarjolla tietoa ja kahvia. Ei ennakkoilmoittautumista.

13.5.2019 maanantaina Välitän Muistista -ryhmä (Missiokammari, Rakentajantie 8, Hollola) klo 15.00 – 16.30. Ikäihmisten muisteluryhmään ovat tervetulleita kaikki kiinnostuneet. Ryhmässä vietetään aikaa muistellen ja keskustellen. Ohjaajana toimii yhdistyksen vapaaehtoinen. Ei ennakkoilmoittautumista.

20.5.2019 maanantaina Ainon Tupa (Perhetilkku, Kauppakatu 7, katutaso, Lahti) klo 10.00 – 12.00. Ikäihmisten kohtaamispaikka. Ainon Tuvassa on mahdollista tavata ihmisiä ja nauttia kahvit. Tilan toiminnasta huolehtivat Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry:n vapaaehtoiset. Ei ennakkoilmoittautumista.

24.5.2019 perjantaina Liikuntapäivä Pajulahdessa klo 9.15 – 15.00. Luvassa tuolijumppaa, sisäcurlingia sekä pihapelejä. Lähtö Lahdesta Marolankadun turistipysäkiltä klo 9.15 ja paluu n. klo 15. Hinta: 40 € / hlö (sis. matkat, ohjatut liikuntatuokiot, lounaan sekä kahvit). Ilmoittautumiset ja maksu toimistolle 9.5. mennessä. HUOM! 10.5 jälkeen tulevista peruuntumisista veloitetaan puolet lipun hinnasta. Lisätiedot: Nina Reimari p. 044 504 3030.

27.5.2019 maanantaina Ainon Tupa (Perhetilkku, Kauppakatu 7, katutaso, Lahti) klo 10.00 – 12.00. Ikäihmisten kohtaamispaikka. Ainon Tuvassa on mahdollista tavata ihmisiä ja nauttia kahvit. Tilan toiminnasta huolehtivat Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry:n vapaaehtoiset. Ei ennakkoilmoittautumista.

27.5.2019 maanantaina Skip-Bo korttikerho klo 12.00 – 14.00. Avoin korttikerho kokoontuu yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 4, 2. krs., 15110 Lahti) Skip-Bo korttipelin ja kahvikupposen ääressä. Ei ennakkoilmoittautumista.

27.5.2019 maanantaina Avoimet Aivotreenit klo 14.30 – 15.30. Kaikille muistisairauksien ennaltaehkäisystä kiinnostuneille aivojen treenausta erilaisten tehtävien parissa. Ohjaajina toimivat yhdistyksen vapaaehtoiset. Treenit järjestetään yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 4, 2 krs., 15110 Lahti). Ei ennakkoilmoittautumista.

KESÄKUU 2019

3.6.2019 maanantaina Välitän Muistista -ryhmä (Missiokammari, Rakentajantie 8, Hollola) klo 15.00 – 16.30. Ikäihmisten muisteluryhmään ovat tervetulleita kaikki kiinnostuneet. Ryhmässä vietetään aikaa muistellen ja keskustellen. Ohjaajana toimii yhdistyksen vapaaehtoinen. Ei ennakkoilmoittautumista.

5.6.2019 keskiviikkona Lahden Muistikahvila (Lahden mieskuoron juhlasali, Hämeenkatu 21 D) klo 12.30 – 14.00. Kaikille muistin asioista kiinnostuneille. Tarjolla tietoa ja kahvia. Ei ennakkoilmoittautumista.

18.6.2019 keskiviikona Kesäteatteriretki Heinolaan.  Lähtö Lahdesta Marolankadun turistipysäkiltä klo 11.15 ja paluu n. klo 17.15. Nautimme Harjupaviljongissa täytettyjä, suolaisia vohveleita kahvin/teen kera ennen kuin siirrymme kesäteatterille katsomaan Pokka pitää -näytelmää. Ohjaus Jaakko Saariluoma, Hyacinthin roolissa Jaana Saarinen. Näytelmä alkaa klo 14.00, kesto n. 2 h 15 min, sisältäen väliajan. Kesäteatterin katsomo on katettu, mutta huomioithan, että keli voi olla kolea. Hinta: yhdistyksen jäsenille 35 € / hlö, ei-jäsenille 45 € / hlö (saattaja jäsenhinnalla), sis. matkat, tarjoilut ennen teatterinäytöstä, pääsylippu. Ilmoittautumiset ja maksu toimistolle 16.5. mennessä. HUOM! 17.5 jälkeen tulevista peruuntumisista veloitetaan puolet lipun hinnasta. Lisätiedot: Nina Reimari p. 044 504 3030.

HEINÄKUU 2019

KESÄLOMA VK 26-31 Toimisto suljettu 20.6.-2.8.2019

MUUTA TOIMINTAA KEVÄTKAUDELLA 2019

Sopeutumisvalmennus