PÄIJÄT-HÄMEEN MUISTIYHDISTYS RY

TAPAHTUMAT

AJANKOHTAISTA JUURI NYT

• Talviloma viikolla 9: Toimisto suljettu 25.2.-1.3.
  • Toimistoajat ovat muuttuneet! Perjantain toimistoaika on jäänyt pois ja maanantain toimistoaika on pidentynyt tunnilla. Uusi toimistoaika on maanantaisin klo 9.00 - 13.00 (pois lukien pyhä- ja loma-ajat). Tällä ajalla voi soittaa tai asioida toimistolla ilman ajanvarausta. Muina aikoina ohjaus ja neuvonta työntekijöille erillisin ajanvarauksin.
  • Muistike -jäsenlehtemme (1/2019) on ilmestynyt ja se on luettavissa täältä. Seuraava Muistike (2/2019) ilmestyy viikolla 25.
  • STEA:n avustusehdotuksen mukaan Muistiluotsin väki jatkaisi vuonna 2019 neljän työntekijän voimin, lisäksi saisimme Paikka Auki -hakuohjelmasta tukea toimistotyöntekijän osa-aikaiseen työllistämiseen. Aivotreenit -hankkeen jatkolle kohdennetulla toiminta-avustuksella ei tullut myönteistä ehdotusta. Näin ollen hanke on päättymässä vuoden 2019 alkupuolella. Ehdotuksista päätökset tekee Sosiaali-ja terveysministeriö alkuvuodesta 2019.
TARKEMMAT TIEDOT KEVÄÄN TAPAHTUMISTAMME  LÖYDÄT SELAAMALLA TAPAHTUMAT -SIVUA

TAPAHTUMAT

Kevätkausi 2019

HELMIKUU 2019

11.2.2019 maanantaina Ainon Tupa (Perhetilkku, Kauppakatu 7, katutaso, Lahti) klo 10.00 – 12.00. Ikäihmisten kohtaamispaikka. Ainon Tuvassa on mahdollista tavata ihmisiä ja nauttia kahvit. Tilan toiminnasta huolehtivat Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry:n vapaaehtoiset. Ei ennakkoilmoittautumista.

12.2.2019 tiistaina Vapaaehtoistoiminnan peruskurssi klo 15.00 – 18.00. Muut kurssipäivät ke 13.2. ja ti 19.2. Onko sinulla aikaa, kaipaatko kivaa tekemistä ja haluaisitko olla hyödyksi? Lähde mukaan maksuttomalle kurssille. Aloitus yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 4, Lahti). Yhteistyössä Lahden Lähimmäispalvelu ry:n kanssa. Lisätietoja ja ilmoittautumiset 8.2. mennessä: Petra Behm, p. 044 727 3010 tai petra.behm(a)ph-muistiyhdistys.fi

14.2.2019 tostaina Ystävänpäiväkonsertti: Aikuinen nainen – Paula Koivuniemi Lahden Sibeliustalo (Ankkurikatu 7) klo 14.00. TÄYNNÄ! Liput jaetaan Sibeliustalon aulassa klo 13.30. Kaikkien tuntema ja rakastama Paula Koivuniemi ja Sinfonia Lahti valloittavat Sibeliustalon tunteikkaalla ystävänpäiväkonsertilla, jossa kuullaan laaja kattaus sekä Koivuniemen omaa tuotantoa että ikivihreitä klassikoita. Konsertin johtaa kapellimestari Antti Rissanen. Konsertin kesto on noin kaksi tuntia, sisältäen väliajan. Hinta: 25 € / hlö (sis. nau-lakkomaksu, pääsylippu ja väliaikatarjoilu) Ilmoittautumiset ja maksu toimistolle 21.1. mennessä. HUOM! 22.1. jälkeen tulevista peruuntumisista veloitetaan puolet lipun hinnasta. Lisätiedot: Nina Reimari p. 044 504 3030.

18.2.2019 maanantaina Ainon Tupa (Perhetilkku, Kauppakatu 7, katutaso, Lahti) klo 10.00 – 12.00. Ikäihmisten kohtaamispaikka. Ainon Tuvassa on mahdollista tavata ihmisiä ja nauttia kahvit. Tilan toiminnasta huolehtivat Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry:n vapaaehtoiset. Ei ennakkoilmoittautumista.

18.2.2019 maanantaina Skip-Bo korttikerho klo 12.00 – 14.00. Avoin korttikerho kokoontuu yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 4, 2. krs., 15110 Lahti) Skip-Bo korttipelin ja kahvikupposen ääressä. Ei ennakkoilmoittautumista.

18.2.2019 maanantaina Avoimet Aivotreenit klo 14.30 – 15.30. Kaikille muistisairauksien ennaltaehkäisystä kiinnostuneille aivojen treenausta erilaisten tehtävien parissa. Ohjaajina toimivat yhdistyksen vapaaehtoiset. Treenit järjestetään yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 4, 2 krs., 15110 Lahti). Ei ennakkoilmoittautumista.

25.2.2019 maanantaina Ainon Tupa (Perhetilkku, Kauppakatu 7, katutaso, Lahti) klo 10.00 – 12.00. Ikäihmisten kohtaamispaikka. Ainon Tuvassa on mahdollista tavata ihmisiä ja nauttia kahvit. Tilan toiminnasta huolehtivat Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry:n vapaaehtoiset. Ei ennakkoilmoittautumista.

TALVILOMA VK 9 Toimisto suljettu 25.2.-1.3.2019.

MAALISKUU 2019

4.3.2019 maanantaina Ainon Tupa (Perhetilkku, Kauppakatu 7, katutaso, Lahti) klo 10.00 – 12.00. Ikäihmisten kohtaamispaikka. Ainon Tuvassa on mahdollista tavata ihmisiä ja nauttia kahvit. Tilan toiminnasta huolehtivat Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry:n vapaaehtoiset. Ei ennakkoilmoittautumista.

4.3.2019 maanantaina Wanhan Herran Muistikerho (Laaksokatu 17, 2 krs., Lahti) klo 12.00 – 13.00. Ikäihmisille suunnattu muistikerho kokoontuu mukavan yhdessä olemisen ja tekemisen merkeissä yhdistyk-sen vapaaehtoisen ohjaamana. Ei ennakkoilmoittautumista.

4.3.2019 maanantaina Skip-Bo korttikerho klo 12.00 – 14.00. Avoin korttikerho kokoontuu yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 4, 2. krs., 15110 Lahti) Skip-Bo korttipelin ja kahvikupposen ääressä. Ei ennakkoilmoittautumista.

4.3.2019 maanantaina Avoimet Aivotreenit klo 14.30 – 15.30. Kaikille muistisairauksien ennaltaehkäisystä kiinnostuneille aivojen treenausta erilaisten tehtävien parissa. Ohjaajina toimivat yhdistyksen vapaaehtoiset. Treenit järjestetään yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 4, 2 krs., 15110 Lahti). Ei ennakkoilmoittautumista.

4.3.2019 maanantaina Välitän Muistista -ryhmä (Missiokammari, Rakentajantie 8, Hollola) klo 15.00 – 16.30. Ikäihmisten muisteluryhmään ovat tervetulleita kaikki kiinnostuneet. Ryhmässä vietetään aikaa muistellen ja keskustellen. Ohjaajana toimii yhdistyksen vapaaehtoinen. Ei ennakkoilmoittautumista.

5.3.2019 tiistaina Aivoterveysinfopiste Terveyskioskilla (Kauppakeskus Trio, Aleksanterinkatu 18, pohja-kerros, Lahti) klo 10.00 – 13.00. Tule keskustelemaan aivoterveyteen liittyvistä asioista kanssamme.

6.3.2019 keskiviikkona Lahden Muistikahvila (Lahden mieskuoron juhlasali, Hämeenkatu 21 D) klo 12.30 – 14.00. Kaikille muistin asioista kiinnostuneille. Tarjolla tietoa ja kahvia. Ei ennakkoilmoittautumista.

7.3.2019 torstaina Kärkölän Muistikahvila (Seurakuntakeskus, Sammalistontie 1, Järvelä) klo 09.00 – 10.30. Kaikille muistin asioista kiinnostuneille. Tarjolla tietoa ja kahvia. Ei ennakkoilmoittautumista.

7.3.2019 torstaina Hämeenkosken Muistikahvila (Seurala, Asikkalantie 1) klo 13.00 – 14.30. Kaikille muistin asioista kiinnostuneille. Tarjolla tietoa ja kahvia. Ei ennakkoilmoittautumista.

11.3.2019 maanantaina Ainon Tupa (Perhetilkku, Kauppakatu 7, katutaso, Lahti) klo 10.00 – 12.00. Ikäihmisten kohtaamispaikka. Ainon Tuvassa on mahdollista tavata ihmisiä ja nauttia kahvit. Tilan toiminnasta huolehtivat Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry:n vapaaehtoiset. Ei ennakkoilmoittautumista.

11.3.2019 maanantaina Heinolan Muistikahvila (Asukastupa, Koulukatu 18) klo 13.00 – 14.30. Kaikille muistin asioista kiinnostuneille. Tarjolla tietoa ja kahvia. Ei ennakkoilmoittautumista.

12.3.2019 tiistaina Orimattilan Muistikahvila (Orimattilan kirjasto, Lahdentie 65) klo 9.30 – 11.00. Kaikille muistin asioista kiinnostuneille. Tarjolla tietoa ja kahvia. Ei ennakkoilmoittautumista.

12.3.2019 tiistaina Iitin Muistikahvila (Iitin kirjaston kabinettitila, Kausansaarentie 3, Kausala) klo 13.30 – 15.00. Kaikille muistin asioista kiinnostuneille. Tarjolla tietoa ja kahvia. Ei ennakkoilmoittautumista.

AIVOVIIKKO VK 11 (11.-17.3.2018)
Vuoden 2019 teemana on ”Vaali aivojasi”

Aivoviikon kunniaksi Muistiyhdistys järjestää mm. avomet ovet toimistolla, katutempauksen Lahdessa sekä infopisteitä maakunnassa. Seuraa ilmoitteluamme!

——

18.3.2019 maanantaina Ainon Tupa (Perhetilkku, Kauppakatu 7, katutaso, Lahti) klo 10.00 – 12.00. Ikäihmisten kohtaamispaikka. Ainon Tuvassa on mahdollista tavata ihmisiä ja nauttia kahvit. Tilan toiminnasta huolehtivat Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry:n vapaaehtoiset. Ei ennakkoilmoittautumista.

18.3.2019 maanantaina Skip-Bo korttikerho klo 12.00 – 14.00. Avoin korttikerho kokoontuu yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 4, 2. krs., 15110 Lahti) Skip-Bo korttipelin ja kahvikupposen ääressä. Ei ennakkoilmoittautumista.

18.3.2019 maanantaina Avoimet Aivotreenit klo 14.30 – 15.30. Kaikille muistisairauksien ennaltaehkäisystä kiinnostuneille aivojen treenausta erilaisten tehtävien parissa. Ohjaajina toimivat yhdistyksen vapaaehtoiset. Treenit järjestetään yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 4, 2 krs., 15110 Lahti). Ei ennakkoilmoittautumista.

25.3.2019 maanantaina Ainon Tupa (Perhetilkku, Kauppakatu 7, katutaso, Lahti) klo 10.00 – 12.00. Ikäihmisten kohtaamispaikka. Ainon Tuvassa on mahdollista tavata ihmisiä ja nauttia kahvit. Tilan toiminnasta huolehtivat Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry:n vapaaehtoiset. Ei ennakkoilmoittautumista.

HUHTIKUU 2019

1.4.2019 maanantaina Ainon Tupa (Perhetilkku, Kauppakatu 7, katutaso, Lahti) klo 10.00 – 12.00. Ikäihmisten kohtaamispaikka. Ainon Tuvassa on mahdollista tavata ihmisiä ja nauttia kahvit. Tilan toiminnasta huolehtivat Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry:n vapaaehtoiset. Ei ennakkoilmoittautumista.

1.4.2019 maanantaina Wanhan Herran Muistikerho (Laaksokatu 17, 2 krs., Lahti) klo 12.00 – 13.00. Ikäihmisille suunnattu muistikerho kokoontuu mukavan yhdessä olemisen ja tekemisen merkeissä yhdistyk-sen vapaaehtoisen ohjaamana. Ei ennakkoilmoittautumista.

1.4.2019 maanantaina Skip-Bo korttikerho klo 12.00 – 14.00. Avoin korttikerho kokoontuu yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 4, 2. krs., 15110 Lahti) Skip-Bo korttipelin ja kahvikupposen ääressä. Ei ennakkoilmoittautumista.

1.4.2019 maanantaina Avoimet Aivotreenit klo 14.30 – 15.30. Kaikille muistisairauksien ennaltaehkäisystä kiinnostuneille aivojen treenausta erilaisten tehtävien parissa. Ohjaajina toimivat yhdistyksen vapaaehtoiset. Treenit järjestetään yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 4, 2 krs., 15110 Lahti). Ei ennakkoilmoittautumista.

1.4.2019 maanantaina Välitän Muistista -ryhmä (Missiokammari, Rakentajantie 8, Hollola) klo 15.00 – 16.30. Ikäihmisten muisteluryhmään ovat tervetulleita kaikki kiinnostuneet. Ryhmässä vietetään aikaa muistellen ja keskustellen. Ohjaajana toimii yhdistyksen vapaaehtoinen. Ei ennakkoilmoittautumista.

3.4.2019 keskiviikkona Lahden Muistikahvila (Lahden mieskuoron juhlasali, Hämeenkatu 21 D) klo 12.30 – 14.00. Kaikille muistin asioista kiinnostuneille. Tarjolla tietoa ja kahvia. Ei ennakkoilmoittautumista.

4.4.2019 torstaina Kärkölän Muistikahvila (Seurakuntakeskus, Sammalistontie 1, Järvelä) klo 09.00 – 10.30. Kaikille muistin asioista kiinnostuneille. Tarjolla tietoa ja kahvia. Ei ennakkoilmoittautumista.

4.4.2019 torstaina Hämeenkosken Muistikahvila (Seurala, Asikkalantie 1) klo 13.00 – 14.30. Kaikille muistin asioista kiinnostuneille. Tarjolla tietoa ja kahvia. Ei ennakkoilmoittautumista.

5.4.2019 perjantaina Tuhkimo -näytelmä Lahden kaupunginteatteri klo 12.00. Liput jaetaan teatterin aulassa klo 11.30. Satusetä Topeliuksen romanttinen komedia tytöstä, joka oppii uskomaan itseensä. Olka Horila on sovittanut Tuhkimon tarinan tähän päivään himmentämättä sadun taikaa. Luvassa on suuria tunteita ja hulvattomia hetkiä, unohtamatta upeiden pukujen säihkettä. Hinta: 25 € / hlö (sis. pääsylippu ja väliaikatarjoilu). Ilmoittautumiset ja maksu toimistolle 7.3. mennessä. HUOM! 8.3. jälkeen tulevista peruuntumisista veloitetaan puolet lipun hinnasta. Lisätiedot: Nina Reimari p. 044 504 3030.

8.4.2019 maanantaina Ainon Tupa (Perhetilkku, Kauppakatu 7, katutaso, Lahti) klo 10.00 – 12.00. Ikäihmisten kohtaamispaikka. Ainon Tuvassa on mahdollista tavata ihmisiä ja nauttia kahvit. Tilan toiminnasta huolehtivat Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry:n vapaaehtoiset. Ei ennakkoilmoittautumista.

8.4.2019 maanantaina Heinolan Muistikahvila (Asukastupa, Koulukatu 18) klo 13.00 – 14.30. Kaikille muistin asioista kiinnostuneille. Tarjolla tietoa ja kahvia. Ei ennakkoilmoittautumista.

9.4.2019 tiistaina Orimattilan Muistikahvila (Orimattilan kirjasto, Lahdentie 65) klo 9.30 – 11.00. Kaikille muistin asioista kiinnostuneille. Tarjolla tietoa ja kahvia. Ei ennakkoilmoittautumista. 9.4.2019 tiistaina Iitin Muistikahvila (Iitin kirjaston kabinettitila, Kausansaarentie 3, Kausala) klo 13.30 – 15.00. Kaikille muistin asioista kiinnostuneille. Tarjolla tietoa ja kahvia. Ei ennakkoilmoittautumista.

11.4.2019 torstaina Yhdistyksen kevätkokous klo 19 alkaen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 4, 2 krs., 15110 Lahti). Sääntömääräinen kokous jäsenille. Tervetuloa!

15.4.2019 maanantaina Ainon Tupa (Perhetilkku, Kauppakatu 7, katutaso, Lahti) klo 10.00 – 12.00. Ikäihmisten kohtaamispaikka. Ainon Tuvassa on mahdollista tavata ihmisiä ja nauttia kahvit. Tilan toiminnasta huolehtivat Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry:n vapaaehtoiset. Ei ennakkoilmoittautumista.

15.4.2019 maanantaina Skip-Bo korttikerho klo 12.00 – 14.00. Avoin korttikerho kokoontuu yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 4, 2. krs., 15110 Lahti) Skip-Bo korttipelin ja kahvikupposen ääressä. Ei ennakkoilmoittautumista.

15.4.2019 maanantaina Avoimet Aivotreenit klo 14.30 – 15.30. Kaikille muistisairauksien ennaltaehkäisystä kiinnostuneille aivojen treenausta erilaisten tehtävien parissa. Ohjaajina toimivat yhdistyksen vapaaehtoiset. Treenit järjestetään yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 4, 2 krs., 15110 Lahti). Ei ennakkoilmoittautumista.

29.4.2019 maanantaina Ainon Tupa (Perhetilkku, Kauppakatu 7, katutaso, Lahti) klo 10.00 – 12.00. Ikäihmisten kohtaamispaikka. Ainon Tuvassa on mahdollista tavata ihmisiä ja nauttia kahvit. Tilan toiminnasta huolehtivat Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry:n vapaaehtoiset. Ei ennakkoilmoittautumista.

29.4.2019 maanantaina Skip-Bo korttikerho klo 12.00 – 14.00. Avoin korttikerho kokoontuu yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 4, 2. krs., 15110 Lahti) Skip-Bo korttipelin ja kahvikupposen ääressä. Ei ennakkoilmoittautumista.

29.4.2019 maanantaina Avoimet Aivotreenit klo 14.30 – 15.30. Kaikille muistisairauksien ennaltaehkäisystä kiinnostuneille aivojen treenausta erilaisten tehtävien parissa. Ohjaajina toimivat yhdistyksen vapaaehtoiset. Treenit järjestetään yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 4, 2 krs., 15110 Lahti). Ei ennakkoilmoittautumista.

TOUKOKUU 2019

6.5.2019 maanantaina Ainon Tupa (Perhetilkku, Kauppakatu 7, katutaso, Lahti) klo 10.00 – 12.00. Ikäihmisten kohtaamispaikka. Ainon Tuvassa on mahdollista tavata ihmisiä ja nauttia kahvit. Tilan toiminnasta huolehtivat Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry:n vapaaehtoiset. Ei ennakkoilmoittautumista.

6.5.2019 maanantaina Wanhan Herran Muistikerho (Laaksokatu 17, 2 krs., Lahti) klo 12.00 – 13.00. Ikäihmisille suunnattu muistikerho kokoontuu mukavan yhdessä olemisen ja tekemisen merkeissä yhdistyksen vapaaehtoisen ohjaamana. Ei ennakkoilmoittautumista.

7.5.2019 tiistaina Orimattilan Muistikahvila (Orimattilan kirjasto, Lahdentie 65) klo 9.30 – 11.00. Kaikille muistin asioista kiinnostuneille. Tarjolla tietoa ja kahvia. Ei ennakkoilmoittautumista.

7.5.2019 tiistaina Iitin Muistikahvila (Iitin kirjaston kabinettitila, Kausansaarentie 3, Kausala) klo 13.30 – 15.00. Kaikille muistin asioista kiinnostuneille. Tarjolla tietoa ja kahvia. Ei ennakkoilmoittautumista.

8.5.2019 keskiviikkona Lahden Muistikahvila (Lahden mieskuoron juhlasali, Hämeenkatu 21 D) klo 12.30 – 14.00. Kaikille muistin asioista kiinnostuneille. Tarjolla tietoa ja kahvia. Ei ennakkoilmoittautumista.

9.5.2019 torstaina Kärkölän Muistikahvila (Seurakuntakeskus, Sammalistontie 1, Järvelä) klo 09.00 – 10.30. Kaikille muistin asioista kiinnostuneille. Tarjolla tietoa ja kahvia. Ei ennakkoilmoittautumista.

9.5.2019 torstaina Hämeenkosken Muistikahvila (Seurala, Asikkalantie 1) klo 13.00 – 14.30. Kaikille muistin asioista kiinnostuneille. Tarjolla tietoa ja kahvia. Ei ennakkoilmoittautumista.

13.5.2019 maanantaina Ainon Tupa (Perhetilkku, Kauppakatu 7, katutaso, Lahti) klo 10.00 – 12.00. Ikäihmisten kohtaamispaikka. Ainon Tuvassa on mahdollista tavata ihmisiä ja nauttia kahvit. Tilan toiminnasta huolehtivat Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry:n vapaaehtoiset. Ei ennakkoilmoittautumista.

13.5.2019 maanantaina Skip-Bo korttikerho klo 12.00 – 14.00. Avoin korttikerho kokoontuu yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 4, 2. krs., 15110 Lahti) Skip-Bo korttipelin ja kahvikupposen ääressä. Ei ennakkoilmoittautumista.

13.5.2019 maanantaina Avoimet Aivotreenit klo 14.30 – 15.30. Kaikille muistisairauksien ennaltaehkäisystä kiinnostuneille aivojen treenausta erilaisten tehtävien parissa. Ohjaajina toimivat yhdistyksen vapaaehtoiset. Treenit järjestetään yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 4, 2 krs., 15110 Lahti). Ei ennakkoilmoittautumista.

13.5.2019 maanantaina Heinolan Muistikahvila (Asukastupa, Koulukatu 18) klo 13.00 – 14.30. Kaikille muistin asioista kiinnostuneille. Tarjolla tietoa ja kahvia. Ei ennakkoilmoittautumista.

13.5.2019 maanantaina Välitän Muistista -ryhmä (Missiokammari, Rakentajantie 8, Hollola) klo 15.00 – 16.30. Ikäihmisten muisteluryhmään ovat tervetulleita kaikki kiinnostuneet. Ryhmässä vietetään aikaa muistellen ja keskustellen. Ohjaajana toimii yhdistyksen vapaaehtoinen. Ei ennakkoilmoittautumista.

20.5.2019 maanantaina Ainon Tupa (Perhetilkku, Kauppakatu 7, katutaso, Lahti) klo 10.00 – 12.00. Ikäihmisten kohtaamispaikka. Ainon Tuvassa on mahdollista tavata ihmisiä ja nauttia kahvit. Tilan toiminnasta huolehtivat Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry:n vapaaehtoiset. Ei ennakkoilmoittautumista.

24.5.2019 perjantaina Liikuntapäivä Pajulahdessa klo 9.15 – 15.00. Luvassa tuolijumppaa, sisäcurlingia sekä pihapelejä. Lähtö Lahdesta Marolankadun turistipysäkiltä klo 9.15 ja paluu n. klo 15. Hinta: 40 € / hlö (sis. matkat, ohjatut liikuntatuokiot, lounaan sekä kahvit). Ilmoittautumiset ja maksu toimistolle 9.5. mennessä. HUOM! 10.5 jälkeen tulevista peruuntumisista veloitetaan puolet lipun hinnasta. Lisätiedot: Nina Reimari p. 044 504 3030.

27.5.2019 maanantaina Ainon Tupa (Perhetilkku, Kauppakatu 7, katutaso, Lahti) klo 10.00 – 12.00. Ikäihmisten kohtaamispaikka. Ainon Tuvassa on mahdollista tavata ihmisiä ja nauttia kahvit. Tilan toiminnasta huolehtivat Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry:n vapaaehtoiset. Ei ennakkoilmoittautumista.

27.5.2019 maanantaina Skip-Bo korttikerho klo 12.00 – 14.00. Avoin korttikerho kokoontuu yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 4, 2. krs., 15110 Lahti) Skip-Bo korttipelin ja kahvikupposen ääressä. Ei ennakkoilmoittautumista.

27.5.2019 maanantaina Avoimet Aivotreenit klo 14.30 – 15.30. Kaikille muistisairauksien ennaltaehkäisystä kiinnostuneille aivojen treenausta erilaisten tehtävien parissa. Ohjaajina toimivat yhdistyksen vapaaehtoiset. Treenit järjestetään yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 4, 2 krs., 15110 Lahti). Ei ennakkoilmoittautumista.

KESÄKUU 2019

3.6.2019 maanantaina Välitän Muistista -ryhmä (Missiokammari, Rakentajantie 8, Hollola) klo 15.00 – 16.30. Ikäihmisten muisteluryhmään ovat tervetulleita kaikki kiinnostuneet. Ryhmässä vietetään aikaa muistellen ja keskustellen. Ohjaajana toimii yhdistyksen vapaaehtoinen. Ei ennakkoilmoittautumista.

5.6.2019 keskiviikkona Lahden Muistikahvila (Lahden mieskuoron juhlasali, Hämeenkatu 21 D) klo 12.30 – 14.00. Kaikille muistin asioista kiinnostuneille. Tarjolla tietoa ja kahvia. Ei ennakkoilmoittautumista.

18.6.2019 keskiviikona Kesäteatteriretki Heinolaan. HUOMIO! Muutama paikka jäljellä. Lähtö Lahdesta Marolankadun turistipysäkiltä klo 11.15 ja paluu n. klo 17.15. Nautimme Harjupaviljongissa täytettyjä, suolaisia vohveleita kahvin/teen kera ennen kuin siirrymme kesäteatterille katsomaan Pokka pitää -näytelmää. Ohjaus Jaakko Saariluoma, Hyacinthin roolissa Jaana Saarinen. Näytelmä alkaa klo 14.00, kesto n. 2 h 15 min, sisältäen väliajan. Kesäteatterin katsomo on katettu, mutta huomioithan, että keli voi olla kolea. Hinta: yhdistyksen jäsenille 35 € / hlö, ei-jäsenille 45 € / hlö (saattaja jäsenhinnalla), sis. matkat, tarjoilut ennen teatterinäytöstä, pääsylippu. Ilmoittautumiset ja maksu toimistolle 16.5. mennessä. HUOM! 17.5 jälkeen tulevista peruuntumisista veloitetaan puolet lipun hinnasta. Lisätiedot: Nina Reimari p. 044 504 3030.

HEINÄKUU 2019

KESÄLOMA VK 26-31 Toimisto suljettu 20.6.-2.8.2019

MUUTA TOIMINTAA KEVÄTKAUDELLA 2019

Sopeutumisvalmennus