PÄIJÄT-HÄMEEN MUISTIYHDISTYS RY

TAPAHTUMAT

AJANKOHTAISTA JUURI NYT

HUOMIO! Kaikki ryhmät, tapahtumat ja avoin kohtaamispaikkatoiminta on TOISTAISEKSI PERUTTU. Toimisto on suljettu ja henkilökunta työskentelee etänä. Kesätauko on 6.-26.7.2020, jolloin henkilökunta lomailee.

Päijät-Hämeen Muistiyhdistyksen päätös noudattaa kattojärjestömme Muistiliiton vastaavaa suositusta toiminnan keskeyttämisestä. Suositus koskee kaikkia muistiyhdistyksiä Suomessa. Suhtaudumme vastuullisesti oman kohderyhmämme ja koko väestön terveyteen.

Muistiliitto on koonnut tietoa ja tukea koronavirustilanteeseen liittyen ja löydät ne täältä.

Tällä hetkellä toimintamme ja palvelumme ovat mm.:

• Puhelinohjausta muistisairaille ja läheisille arkisin klo 9-15, p. (03) 735 1681 (HUOM. kesätauko 6.-24.7.). Olkaa yhteydessä, jos teillä on kysymyksiä tai muuta asiaa. Muista myös valtakunnalliset Muistineuvo- ja Vertaislinja -tukipuhelimet, yhteystiedot löydät täältä.
  • Läheisten vertaisryhmätoiminnassa olleille järjestetään mahdollisuus Whatsapp -ryhmiin, joita koordinoi työntekijä.
  • Ryhmätoimintoihin osallistuneille soitetaan "mitä kuuluu" -puheluita
  • Facebook -sivuilla on aloitettu mm. vlogi, jossa vapaaehtoisemme Jokke kertoo arjestaan ja antaa vinkkejä kaikkien iloksi (sivuille pääset täältä) ja vlogit löytyvät myös YouTubesta (kesäajan vlogit lisätään YouTubeen elokuussa), pääset kanavalle täältä
  • YouTubessa on myös toinen kanava: MuistiMörrin kahveepaussilla saat vinkkejä ja piristystä arkeesi. Teemoina ovat aivoterveys ja hyvinvointi, pääset kanavalle tästä

Kehitämme kohderyhmämme tukemisen muotoja koko poikkeustilanteen ajan. Syyskauden tapahtumista ilmoitamme elokuussa, kun tiedämme mahdollisista rajoitteista enemmän lomakauden jälkeen. Lähetämme silloin postitse tietoa jäsenillemme sekä tiedotamme myös ryhmissä mukana olleita. Tiedotamme avoimista tapahtumista kotisivuillamme.

Koska kaikki toiminnassamme kävijät eivät ole Facebookin käyttäjiä tai lue kotisivuja, pyydämme, että tiedotatte läheisillenne ja ystävillenne tilanteesta. Seuraamme tilanteen kehittymistä sekä viranomaisten suosituksia ja ohjeita.

• Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry:n sääntömääräinen kevätkokous on siirretty koronan vuoksi huhtikuulta syksyyn. Uusi ajankohta on torstai 24.9.2020 klo 18.00. Paikkana on yhdistyksen toimisto (Hämeenkatu 5 A 5, 15110 Lahti). Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat. Kokous on tarkoitettu yhdistyksen jäsenille.
  • Syyskokous järjestetään kevätkokouksen jälkeen torstaina 24.9.2020 klo 18.30 yhdistyksen toimistolla. Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat. Kokous on tarkoitettu yhdistyksen jäsenille.
  • Viimeisin Muistike -jäsenlehtemme (2/2020) on ilmestynyt kesäkuussa ja on luettavissa täältä. Seuraava Muistike (1/2021) ilmestyy viikolla 52. Muistiliiton Muisti -lehtiin pääset tutustumaan täältä.
  • Syyskauden toiminnoista kuten aukioloajoista, ryhmistä, retkistä tms. ilmoitamme elokuussa, kun tiedämme mahdollisista poikkeusoloista ja rajoituksista enemmän.

TARKEMMAT TIEDOT KAUDEN TAPAHTUMISTAMME  LÖYDÄT SELAAMALLA TAPAHTUMAT -SIVUA

TAPAHTUMAT

Kevätkausi 2020

KESÄKUU 2020

PERUTTU
KE 17.6. Heinolan kesäteatteri: Riemurahat (retki ja näytös siirtyvät kesäkuulle 2021)

HEINÄKUU

Toimisto on suljettu toistaiseksi.

Kaikki toiminta sekä vertais- sekä muut ryhmät ovat tauolla.

Alueelliset Muistikahvilat (Lahti, Heinola, Orimattila, Iitti, Asikkala, Padasjoki, Kärkölä ja Hämeenkoski) ovat kesätauolla kesä-elokuussa. Muistikahvilatoiminta jatkuu syyskuussa, mikäli koronatilanne sen sallii.

Ikäihmisten kohtaamispaikka Ainon Tupa jatkaa syksyllä, mikäli koronatilanne sen sallii.

Voit tiedustella tarkempia tietoja toimistolta p. (03) 735 1681. HUOMIO kesätauko 6.-24.7, joten olethan yhteydessä 3.7. mennessä tai 27.7. alkaen.

MUUTA TOIMINTAA

Sopeutumisvalmennus
Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry järjestää avomuotoista sopeutumisvalmennusta Päijät-Hämeen alueella asuville muistisairaille, joilla on diagnosoitu jokin etenevä muistisairaus viimeisen kahden vuoden sisällä. Kurssi on tarkoitettu myös muistisairaan yhdelle omaiselle. Kurssi järjestetään yhteistyössä PHHYKY:n kanssa ja se kestää yhden päivän ja lisäillan.
Kevätkaudelle 2020 suunniteltu kurssi SIIRRETÄÄN SYKSYYN KORONATILANTEEN VUOKSI. Kurssipäivä pidetään Siikaniemen kurssikeskuksessa Hollolassa (Siikaniementie 210, 16730 Kutajärvi) ja lisäilta muistiyhdistyksen toimistolla Lahdessa. Lisätiedot Sari Sutela p. 044 304 3001 (kesätauko 6.-26.7.)

SYYSKAUSI 2020

Syyskauden 2020 tapahtumat ilmoitetaan näillä sivuilla elokuussa 2020. HUOM. edellytyksenä on, että koronatilanne on sellainen, että toiminta voidaan käynnistää kesän jälkeen.