PÄIJÄT-HÄMEEN MUISTIYHDISTYKSEN TAPAHTUMAT

AJANKOHTAISTA JUURI NYT

• Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymän alue on siirtynyt koronaepidemian leviämisvaiheeseen viikolla 48
  • Haastavan tilanteen vuoksi toimintaamme tulee muutoksia loppukauden ajaksi. Suositusten mukaisesti sisä- ja ulkotiloissa järjestettävä ryhmätoiminta jää tauolle 27.11. alkaen. Ryhmätoimintaan osallistuville tiedotamme tilanteesta henkilökohtaisesti. Retkiä tai avointa kohtaamistoimintaa emme järjestä. Alueellista muistineuvontaa emme järjestetä joulukuussa. Ohjausta ja neuvontaa tarjoamme toimistolla maanantaisin klo 9-13 sekä erillisin aikavarauksin. Toimistollamme noudatamme turvavälejä ja maskisuositusta.
  • Päättyneen Ahaa-aivotreenit -hankkeen kotisivut ahaa-aivotreenit.fi eivät ole käytössä 15.9.2020 alkaen. Materiaaliasioissa ota yhteys petra.behm(a)ph-muistiyhdistys.fi
  • Valtakunnallinen jäsenhankintakampanja 1.9.-31.12. Jäsenistöön tarvitaan sekä aktiivisia jäseniä että asian kannattajia, jotka haluavat tukea muistisairaiden ja läheisten hyvää elämää. Tavoitteena on myös lisätä suuren yleisön tietoisuutta muistisairauksista sekä muistiyhdistysten toiminnasta muistisairaiden ja läheisten hyvän elämän puolesta. Päijät-Hämeen Muistiyhdistyksen jäsenmaksu on 25 euroa vuodessa. Loka-joulukuussa 2020 jäseneksi liittyville jäsenyys on maksuton. Vuoden 2021 jäsenmaksu laskutetaan vuodenvaihteessa.
    Tästä linkistä voit lukea yhdistyksen toiminnasta
  • Liity jäseneksi: kysy lomaketta toimistolta tai
    tästä linkistä pääset sähköiseen jäsenhakemukseen

TAPAHTUMAT

SYYSKAUSI 2020

Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymän alue on siirtynyt koronaepidemian leviämisvaiheeseen viikolla 48.

Sisä- ja ulkotiloissa järjestettävä ryhmätoiminta jää tauolle 27.11. alkaen. Jos sinulla on kysyttävää ryhmistä, ota yhteyttä Ninaan, p. 044 504 3030 tai Sariin, p. 044 304 3001.

Retkiä tai avointa kohtaamistoimintaa emme järjestä.

Alueellista muistineuvontaa emme järjestetä joulukuussa.

SYKSYN TAPAHTUMAT

Maksutonta Muistineuvontaa / JOULUKUUN ALUEELLINEN MUISTINEUVONTA ON PERUTTU
Päijät-Hämeen Muistiluotsin muistiasiantuntija on tavattavissa ja hänen kanssaan voi keskustella muisti- ja aivoterveysasioista, esimerkiksi siitä, milloin on aiheellista hakeutua muistitutkimuksiin. Neuvontapiteellä ei ole muistitestausta, tarjoilua eikä ohjelmaa. Tervetuloa.

Asikkala palvelukeskus Oltermanni, Terveystie 1 C, Vääksy
PERUTTU tiistaina 8.12. klo 9.30-11.00
Huomio! Tiedotimme aiemmin virheellisesti, että Asikkalan muistineuvonta tapahtuisi kirjastolla, mutta paikka on Oltermanni.

Heinolan kirjasto Kauppakatu 12, Heinola
PERUTTU maanantaina 14.12. klo 13.00-14.30

Hämeenkosken kirjasto Asikkalantie 2, Hämeenkoski
PERUTTU torstaina 10.12. klo 13.00-14.30

Iitin kirjasto Kausansaarentie 3, Kausala
PERUTTU tiistaina 15.12. klo 14.00-15.30

Kärkölän seurakuntakeskus Sammalistontie 1, Järvelä
PERUTTU torstaina 10.12. klo 10.00-11.30

Orimattilan kirjasto Lahdentie 65, Orimattila
PERUTTU tiistaina 15.12. klo 10.00-11.30

Padasjoen kirjasto Vaahteratie 4, Padasjoki
PERUTTU tiistaina 8.12. klo 13.00-14.30

Ainon Tupa ulkoilee Lahdessa keskiviikkoisin klo 10-11, ilmoittaudu mukaan

Ainon Tupa – ikäihmisten kohtaamispaikkatoiminta Dilakorttelissa on tauolla syyskaudella. Järjestämme kuitenkin mahdollisuuden kohtaamiseen, kun tarjolla on ulkoilua Muistiyhdistyksen vapaaehtoisten ja Dilan Sote-paja Stoorin nuorten kanssa. Ulkoilu toteutetaan turvavälit huomioiden kasvomaskeja käyttäen pareittain/pienryhmissä keskiviikkoisin.

Kesto n. 1 h (ei tarvitse kävellä eli voi myös istua ja seurustella puistonpenkillä jos lenkkeily on haastavaa). Lähtöpaikka sovitaan erikeen. Osallistuminen vaatii ennakkoon ilmoittautumista: Soita maanantaina klo 9-15 tai viimeistään tiistaina klo 9-12 niin voimme varmistaa ulkoilijoille kaverin, Petra Behm, p. 044 727 3010. Säävaraus.

MUUTA TOIMINTAA

Sopeutumisvalmennus

Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry järjestää avomuotoista sopeutumisvalmennusta Päijät-Hämeen alueella asuville muistisairaille, joilla on diagnosoitu jokin etenevä muistisairaus viimeisen kahden vuoden sisällä. Kurssi on tarkoitettu myös muistisairaan yhdelle omaiselle. HUOMIO! Syksyn 2020 kurssi järjestetään sovellettuna, verkossa sekä kasvokkain tapahtuvana, mutta tällä kertaa ei ryhmämuotoisena.
Lisätiedot Sari Sutela p. 044 304 3001