PÄIJÄT-HÄMEEN MUISTIYHDISTYKSEN TAPAHTUMAT

AJANKOHTAISTA JUURI NYT

• Avoimet ovet yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 5, Lahti, 3 krs.) 5.10. klo 10-12. Tervetuloa tutustumaan toimintaan ja tiloihin. Kahvitarjoilu. Käsityömyymälä.
  • Alueelliset Muistikahvilat: Lue lisää aikatauluista ja paikkakunnista Tapahtumat
  • Ryhmien syyskausi on käynnistynyt. Lue lisää: Ryhmätoiminta
  • Yhdistyksen syyskokous järjestetään 20.10. klo 18.00 yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 5, Lahti). Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat ja se on tarkoitettu yhdistyksen jäsenille.
  • Tutustu vapaaehtoistoimintaan: Vapaaehtoistoiminta
  • Toimistoaika on maanantaisin klo 9-13, jolloin tarjoamme avointa asiakasohjausta: puh. (03) 735 1681 tai kasvotusten toimistolla (Hämeenkatu 5 A 5, Lahti).
  • v. 2018 päättyneen Ahaa aivotreenit -hankkeen verkkosivusto ei ole enää käytössä. Materiaaliasioissa ota yhteys: petra.behm(a)ph-muistiyhdistys.fi
    HUOMIO! Meille vieras taho on ottanut Ahaa aivoteenit -domainin käyttöönsä, joten nykyiset sivut eivät liity toimintaamme millään tavalla.
  • Liity jäseneksi, jäsenmaksu 25 €/vuosi: kysy liittymislomaketta toimistolta, p. (03) 735 1681 tai täytä:
    Sähköinen jäsenhakemus

Tietoa jäsenyydestä

TAPAHTUMAT

Syksy 2022

Tällä sivulla esitellään kaikille avoimia tilaisuuksia.

*****

Muistikahvilat

Kaikille muisti- ja aivoterveysasioista kiinnostuneille avoin  ja maksuton kohtaamispaikka. Päijät-Hämeessä seitsemällä paikkakunnalla on tarjolla kahvia sekä tietoa ja materiaalia sekä henkilökohtaista ohjausta ja neuvontaa muistiasioihin liittyen. Päijät-Hämeen Muistiluotsin muistiasiantuntijat / vapaaehtoiset ovat paikalla ja neuvovat mm. päivän teemamateriaalin käytössä. Huom. ei muistitestausta.

Maksuttomat Muistikahvilat järjestetään eri paikkakunnilla noin kerran kuussa. Syyskauden teemoja ovat mm. aivojen aktivointi, uni ja lepo, sosiaaliset suhteet ja elokuvat.

Asikkalan palvelukeskus Oltermanni

Tervetuloa mukaan!

Lisätietoja: Petra Behm, p. 044 727 3010

Ainon Tupa

Ikäihmisten kohtaamispaikka tiistaisin klo 10-12 osoitteessa Sibeliuksenkatu 6 A, katutaso, Lahti (ovessa lukee Stoori).  Avoinna tiistaisin klo 10-12, syyskausi päättyy 13.12. Tilan toiminnasta huolehtivat Dilan sote-työpaja Stoorin nuoret yhdessä Päijät-Hämeen Muistiluotsin vapaaehtoisten kanssa. Lisätietoja: Petra Behm, p. 044 727 3010.

Avoimet aivotreenit

Päijät-Hämeen Muistiluotsin vapaaehtoisten vetämää aivojumppaa aivoterveyden ylläpitämisestä kiinnostuneille. Treenit järjestetään Lahden Palvelutorin Klubilla (Kauppakeskus Trio, 2 krs., Aleksanterinkatu 18, Lahti). Ei ennakkoilmoittautumista. Tervetuloa.

Syyskausi alkaa 8.9. klo 14-15 (aina parillisen viikon torstaina, kausi päättyy 15.12.)

Lisätietoja: Petra Behm, p. 044 727 3010

Muistiviikko 2022

Viikolla 38 vietettiin Muistiviikkoa ja Maailman Alzheimer-päivää 21.9. Viikon teemana oli ”Hyvää elämää muistiystävällisessä yhteiskunnassa”. Kiitos kaikille Muistiviikon tapahtumiin ja luennoille osallistuneille! Jatketaan muistiystävällisten tekojen toteuttamista tästä eteenpäinkin.

Retket

Rouva C -näytelmä Lahden kaupunginteatterissa 18.11. klo 13, liput 20 euroa jäsenille / 25 euroa ei-jäsenille (sis. lipun ja väliaikatarjoilun). Sitovat ilmoittautumiset 19.10. mennessä: Nina Reimari, p. 044 504 3030 (vain puhelimitse, ei tekstiviestillä tai toimistolla asioiden). VIELÄ MUUTAMA PAIKKA JÄLJELLÄ.

Avoimet ovet

Avoimet ovet keskiviikkona 5.10.2022 klo 10-12 yhdistyksen toimistolla (Hämeenkatu 5 A 5, Lahti). Tule tutustumaan tiloihimme, jossa lisäksi toiminnan esittelyä, käistyömyymälä ja kahvitarjoilu. Päijät-Hämeen Muistiluotisin työntekijät ovat paikalla koko tilaisuuden ajan. Uudet ja vanhat tuttavuudet, tervetuloa.

Yleisesti toiminnasta

Toimistoaikamme on maanantaisin klo 9-13, p. (03) 735 1681 tai toimistolla (Hämeenkatu 5 A 5, Lahti). Voit myös varata henkilökohtaisen ajan puhelimitse, videopuhelun avulla tai kasvotusten. Tervetuloa juttelemaan kanssamme esimerkiksi yhdistyksen toiminnasta tai jos jokin oma tai läheisen muistia koskeva asia huolettaa Sinua.

*****

Jos olet kiinnostunut ryhmätoiminnasta (esim. sairastuneiden tai läheisten vertaisryhmät), ota yhteyttä Nina Reimariin, p. 044 504 3030 tai Elisa Ahoseen, p. 044 304 3001. Lue lisää Ryhmätoiminta

MUUTA TOIMINTAA

Sopeutumisvalmennus

Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry järjestää sopeutumisvalmennusta Päijät-Hämeen alueella asuville muistisairaille, joilla on diagnosoitu jokin etenevä muistisairaus viimeisen kahden vuoden sisällä. Kurssi on tarkoitettu myös muistisairaan läheiselle.

Vuonna 2022
Toteutus sisältää yhteisen valmennuspäivän Hollolassa/Lahdessa sekä yhteisen tapaamisen yhdistyksen toimistolla valmennusryhmän kanssa. Sopeutumisvalmennukseen voi ilmoittautua, mikäli ei ole aiemmin osallistunut sopeutumisvalmennuskurssille. Kurssi on osallistujille maksuton. Sopeutumisvalmennuskurssit vuonna 2022:
– yli 68-vuotialle 8.4. (koko päivä) ja 28.4. (ilta), ilmoittautuminen on päättynyt
– alle 68-vuotiaille 3.6. (koko päivä) ja 16.6. (ilta), ilmoittautuminen on päättynyt
– yli 68-vuotialle 4.11. (koko päivä) ja 16.11. (ilta), ilmoittautuminen päättyy 19.10.

Lisätietoja: Nina Reimari, p. 044 504 3030.

MUUTA TIEDOTETTAVAA

– ei muuta tiedotettavaa tällä hetkellä