PÄIJÄT-HÄMEEN MUISTIYHDISTYS RY

TAPAHTUMAT

AJANKOHTAISTA JUURI NYT

• Toimisto on suljettu 20.6.-2.8. Henkilökunta on tavoitettavissa jälleen 5.8. alkaen, jolloin voi ilmoittautua esimerkiksi syksyn ryhmiin ja retkille. Hyvää kesää!
  • Muistike -jäsenlehti 2/2019 ja syksyn toimintakalenteri on postitettu jäsenille 18.6. alkaen. HUOMIO JÄSEN! Mikäli et saa lehteä niin otathan yhteyttä: p. (03) 735 1681 tai toimisto(a)ph-muistiyhdistys.fi
  • Viimeisin Muistike -jäsenlehti (2/2019) on luettavissa täältä. Seuraava Muistike (2/2019) ilmestyy viikolla 51.
  • Paikka Auki II - toimistotyöntekijänämme on aloittanut 1.4.2019 Sirpa Siivonen. Sirpa työskentelee toimistotehtävissä maanantaista torstaihin.
TARKEMMAT TIEDOT KEVÄÄN TAPAHTUMISTAMME  LÖYDÄT SELAAMALLA TAPAHTUMAT -SIVUA

TAPAHTUMAT

Syyskausi 2019

HEINÄKUU 2019

KESÄLOMA VK 26-31 Toimisto suljettu 20.6.-2.8.2019.

ELOKUU 2019

MA 19.8. klo 12:00 – 14:00 SkipBo-korttikerho

MA 19.8. klo 14:30 – 15:30 Avoimet Aivotreenit

KE 21.8. klo 15:00 – 19:00 Grilli-ilta Siikaniemessä
Perinteiset syyskauden avajaiset pidetään jälleen Siikaniemen kurssikeskuksessa (Siikaniementie 210, Kutajärvi). Illanvietto aloitetaan klo 15 kahveilla päärakennuksessa, jonka jälkeen siirrymme rantasaunalle. Mahdollisuus saunomiseen, uimiseen, makkaranpaistoon tai muuten vain mukavaan illanviettoon. Ilmoittautumiset 5.-15.8.: Nina p. 044 504 3030.

SYYSKUU 2019

MA 2.9. klo 12:00 – 14:00 SkipBo-korttikerho

MA 2.9. klo 14:30 – 15:30 Avoimet Aivotreenit

Alueelliset Muistikahvilat aloittavat syyskauden viikolla 36.
Muistikahvilat on tarkoitettu kaikille muistin ja aivoterveyden asioista kiinnostuneille. Kerran kuussa. Paikkakunnat: Heinola, Hämeenkoski, Iitti, Kärkölä, Lahti, Orimattila, Asikkala ja Padasjoki. Voit tiedustella tarkempia aikatauluja toimistolta kesätauon jälkeen, 5.8. alkaen.

KE 4.9. klo 10:00 – 12:00 Ainon Tupa – Ikäihmisten kohtaamispaikka
Ainon Tuvassa on mahdollista tavata ihmisiä ja nauttia kahvit. Ei ennakkoilmoittautumista. Tuvan toiminnasta huolehtivat Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry:n ja Lahden Diakonialaitoksen vapaaehtoiset. Paikkana Dilakortteli, Ahvenistonkatu 2, käynti sisäiphan kautta.

KE 11.9. klo 10:00 – 12:00 Ainon Tupa – Ikäihmisten kohtaamispaikka

KE 18.9. klo 10:00 – 12:00 Ainon Tupa – Ikäihmisten kohtaamispaikka

Muistiviikkoa vietetään viikolla 38 (16.-22.9.2019)
Teemaviikon ohjelma julkaistaan kesän jälkeen. Seuraa ilmoitteluamme.

KE 25.9. klo 10:00 – 12:00 Ainon Tupa – Ikäihmisten kohtaamispaikka

MA 30.9. klo 12:00 – 14:00 SkipBo-korttikerho

MA 30.9. klo 14:30 – 15:30 Avoimet Aivotreenit

LOKAKUU 2019

KE 2.10. klo 10:00 – 12:00 Ainon Tupa – Ikäihmisten kohtaamispaikka

KE 9.10. klo 10:00 – 12:00 Ainon Tupa – Ikäihmisten kohtaamispaikka

TO 10.10. Retki Kotkaan
Lähdetään retkelle Kotkan merikeskus Vellamoon sekä tutustumaan Kotkan kaupunkiin oppaan opastuksella. Lähtö klo 8.30 (Marolankadun turistipysäkki), paluu n. klo 16. Hinta: 50 €/hlö (sis. bussimatkat, opastukset ja sisäänpääsyn merikeskukseen, tulokahvit, lounaan sekä paluumatkalla kahvit Kouvolassa). Ilmoittautumiset ja maksu (toimistolle käteisellä) 5.8.-3.10.2019: Nina p. 044 504 3030.

MA 14.10. klo 12:00 – 14:00 SkipBo-korttikerho

MA 14.10. klo 14:30 – 15:30 Avoimet Aivotreenit

KE 16.10. klo 10:00 – 12:00 Ainon Tupa – Ikäihmisten kohtaamispaikka

KE 23.10. klo 10:00 – 12:00 Ainon Tupa – Ikäihmisten kohtaamispaikka

MA 28.10. klo 12:00 – 14:00 SkipBo-korttikerho

MA 28.10.2019 klo 14:30 – 15:30 Avoimet Aivotreenit

KE 30.10. klo 10:00 – 12:00 Ainon Tupa – Ikäihmisten kohtaamispaikka

MARRASKUU 2019

KE 6.11. klo 10:00 – 12:00 Ainon Tupa – Ikäihmisten kohtaamispaikka

MA 11.11. klo 12:00 – 14:00 SkipBo-korttikerho – Kaikille avoin ryhmä, jossa pelataan korttia ja nautitaan kahvista. Ei ennakkoilmoittautumista. Ryhmä kokoontuu Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry:n toimistolla, Hämeenkatu 5 A 4, 2. krs, Lahti.

MA 11.11. klo 14:30 – 15:30 Avoimet Aivotreenit – Kaikille muistisairauksien ennaltaehkäisystä kiinnostuneille aivojen treenausta erilaisten tehtävien parissa. Ei ennakkoilmoittautumista. Vetäjinä vapaaehtoisohjaajat. Kokoontuminen Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry:n toimistolla, Hämeenkatu 5 A 4, 2. krs, Lahti.

KE 13.11. klo 10:00 – 12:00 Ainon Tupa – Ikäihmisten kohtaamispaikka

KE 20.11. klo 10:00 – 12:00 Ainon Tupa – Ikäihmisten kohtaamispaikka

TO 21.11.2019 klo 13:00 Teatteriesitys Neljäntienristeys Lahden kaupunginteatteri (Kirkkokatu 14).
Tommi Kinnusen menestysromaaniin perustuva näytelmä on neljän sukupolven tarina savupirteistä hyvinvointi-Suomeen perhesalaisuuksien varjossa. Hinta: 30 €/hlö (sis. pääsylippu ja väliaikatarjoilu). Ilmoittautumiset ja maksu (toimistolle käteisellä) 5.8.-23.10.: Nina p. 044 504 3030. Huom! 23.10. jälkeen tulevista peruuntumisista veloitamme puolet lipun hinnasta.

MA 25.11. klo 12:00 – 14:00 SkipBo-korttikerho – Kaikille avoin ryhmä, jossa pelataan korttia ja nautitaan kahvista. Ei ennakkoilmoittautumista. Ryhmä kokoontuu Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry:n toimistolla, Hämeenkatu 5 A 4, 2. krs, Lahti.

MA 25.11. klo 14:30 – 15:30 Avoimet Aivotreenit – Kaikille muistisairauksien ennaltaehkäisystä kiinnostuneille aivojen treenausta erilaisten tehtävien parissa. Ei ennakkoilmoittautumista. Vetäjinä vapaaehtoisohjaajat. Kokoontuminen Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry:n toimistolla, Hämeenkatu 5 A 4, 2. krs, Lahti.

KE 30.10. klo 10:00 – 12:00 Ainon Tupa – Ikäihmisten kohtaamispaikka

JOULUKUU 2019

KE 4.12. klo 10:00 – 12:00 Ainon Tupa – Ikäihmisten kohtaamispaikka

MA 9.12. klo 12:00 – 14:00 SkipBo-korttikerho – Kaikille avoin ryhmä, jossa pelataan korttia ja nautitaan kahvista. Ei ennakkoilmoittautumista. Ryhmä kokoontuu Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry:n toimistolla, Hämeenkatu 5 A 4, 2. krs, Lahti.

MA 9.12. klo 14:30 – 15:30 Avoimet Aivotreenit – Kaikille muistisairauksien ennaltaehkäisystä kiinnostuneille aivojen treenausta erilaisten tehtävien parissa. Ei ennakkoilmoittautumista. Vetäjinä vapaaehtoisohjaajat. Kokoontuminen Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry:n toimistolla, Hämeenkatu 5 A 4, 2. krs, Lahti.

KE 11.12. klo 10:00 – 12:00 Ainon Tupa – Ikäihmisten kohtaamispaikka

MA 16.12. Jouluretki Helsinkiin
Vierailemme uudessa keskustakirjasto Oodissa oppaiden johdattelemana, jonka jälkeen suuntaamme Tuomaan joulumarkkinoille. Paluumatkalla kahvitellaan Kotipiirissä. Lähtö klo 9.30 (Marolankadun turistipysäkki), paluu n. klo 16.45. Hinta 40 €/hlö (sis. matkat, Oodin opastettu kierros, lounas, paluumatkalla kahvit). Ilmoittautumiset ja maksu (toimistolle käteisellä) 5.8.-9.12.: Nina p. 044 504 3030.

MUUTA TOIMINTAA SYYSKAUDELLA 2019

Sopeutumisvalmennus
Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry järjestää avomuotoista sopeutumisvalmennusta Päijät-Hämeen alueella asuville muistisairaille, joilla on diagnosoitu jokin etenevä muistisairaus viimeisen kahden vuoden sisällä. Kurssi on tarkoitettu myös muistisairaan yhdelle omaiselle. Kurssi järjestetään yhteistyössä PHHYKY:n kanssa ja se kestää kolme iltapäivää. Syksyllä järjestetään yksi kurssi yli 65-vuotiaana sairastuneille sekä toinen kurssi alle 65-vuotiaana sairastuneille. Kurssi pidetään Hyvinvointikeskus Wanhassa Herrassa (Laaksokatu 17, 15140 Lahti). Ennakkoilmoittautuminen. Lisätietoja: Sari Sutela, p. 044 304 3001 tai sari.sutela(a)ph-muistiyhdistys.fi

Syyskauden 2019 tapahtumat ilmoitetaan näillä sivuilla viikolla 25.